دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

تجاری سازی از اهداف مراكز رشد واحدهای دانشگاهی پیام نور آذربایجان غربی است
 
مهاباد - ایرنا - سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: بابت فعالیت مراكز رشد در دانشگاه های پیام نور این استان به صورت جدی ورود خواهیم كرد تا نسبت به تجاری سازی برخی پروژه های علمی اقدام كنیم.
تجاری سازی از اهداف مراكز رشد واحدهای دانشگاهی پیام نور آذربایجان غربی است مهاباد - ایرنا - سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: بابت فعالیت مراكز رشد در دانشگاه های پیام نور این استان به صورت جدی ورود خواهیم كرد تا نسبت به تجاری سازی برخی پروژه های علمی اقدام كنیم.

سیدجواد طالب زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینكه چهار مركز رشد در دانشگاه های پیام نور آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 مركز فعال و 2 مركز دیگر غیرفعال بوده و علت غیرفعال بودن آنها نیز عدم اطلاع رسانی از سوی دانشگاه و عدم استقبال از سوی دانشجویان و نبود انگیزه از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

وی با بیان اینكه باید در این راستا انگیزه ایجاد و اهمیت خاصی به مراكز رشد داده شود، اظهار كرد: فعالیت مراكز رشد زمانی برای ما مهم است كه در آنها تجاری سازی شود.

وی با اشاره به اینكه در تمام زمینه ها از جمله كشاورزی و شیمی می توان فعالیت كرد، گفت: در زمینه كشاورزی بهترین پتانسیل را داریم ولی در اعضای هیات علمی انگیزه كاهش یافته كه باید آن را تقویت كرده و از آنان بخواهیم كه به قضیه ورود پیدا كنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی با اشاره به شعار سال كه از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اضافه كرد: بهترین محل برای عمل به شعار سال، دانشگاه هاست ولی لازمه آن وجود امكانات و رغبت در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه است كه باید آن را ایجاد كنیم.

طالب زاده در ادامه با اشاره به اینكه در حال حاضر 17 هزار دانشجو در 17 مركز پیام نور در استان در حال تحصیل هستند، افزود: افزایش رشته های تحصیلی و جذب بیشتر دانشجو از اولویت های كاری مدیریت دانشگاه پیام نور استان از ترم جدید است و همچنین ایجاد مقطع كارشناسی ارشد و دكتری در برخی رشته های تحصیلی در راستای تحصیلات تكمیلی در اولویت قرار دارد.

وی اظهار كرد: در ترم جاری امتحانات دروس عمومی به صورت مجازی و دروس اختصاصی طبق روال سابق حضوری خواهد بود.

طالب زاده با بیان این كه در اساسنامه نیز فعالیت دانشگاه پیام نور مجازی و هم حضوری است، ادامه داد: به احتمال از این پس نیز دانشگاه پیام نور این اجازه را داشته باشد كه به 2 صورت فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینكه آموزش از راه دور به عنوان ساختار اصلی پیام نور در كاهش هزینه ها، تحصیل در خارج از وقت اداری و سهولت تحصیل مطالبه بیشتر دانشجویان است، تاكید كرد: دانشگاه پیام نور كم كم به این سمت حركت می كند.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه پیام نور میاندوآب نیز گفت: در سفر رییس جمهور برای مجتمع فرهنگی و هنری دانشگاه پیام نور میاندوآب اعتبار تصویب شده و تخصیص آن را هم به جد پیگیری می كنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی اظهار كرد: مركز رشد دانشگاه پیام نور میاندوآب فعال است و باید فعالیت های مسوول این مركز افزایش یابد.

طالب زاده همچنین در خصوص وضعیت رشته های تحصیلی در دانشگاه پیام نور گفت: دروس علوم پایه و تحصیلات تكمیلی با كمبود دانشجو مواجه هستیم و برخی در رشته های میان رشته ای و همچنین رشته های پرطرفدار از جمله روانشناسی، حقوق، حسابداری و علوم تربیتی برای ایجاد تحصیلات تكمیلی آنها ورود پیدا خواهیم كرد و به واسطه هیات علمی كه در این رشته ها داریم این رشته ها ایجاد خواهد شد.

برچسب ها
- مركز رشد علم و فناوری
- آذربایجان غربی
- مركز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه
- دانشگاه پیام نور
- دانشگاه
- میاندوآب
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۰۹ - ۱۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲