دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وب دا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز همزمان با روز جهانی «ام اس» اعلام كرد: شناسایی و ارایه خدمات درمانی به بیش از 7 هزار بیمار مبتلا به ام اس در دانشگاه علوم پزشكی شیراز
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز همزمان با روز جهانی «ام اس» اعلام كرد: شناسایی و ارایه خدمات درمانی به بیش از 7 هزار بیمار مبتلا به ام اس در دانشگاه علوم پزشكی شیراز



معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با گرامیداشت روز جهانی ام اس، از شناسایی و ارایه خدمات درمانی به بیش از هفت هزار بیمار مبتلا به ام اس، در مراكز زیرمجموعه دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دكتر «مهرداد شریفی» با اشاره به اینكه بیماری ام اس یك التهاب مزمن سیستم عصبی مركزی است، گفت: به طور كلی افراد مبتلا به این بیماری در رده سنی بین 20 تا 45 سال قرار دارند.

او ادامه داد: به صورت میانگین از هر صد هزار نفر، 112 نفر به بیماری ام اس مبتلا می شوند كه در ایران ابتلا به این بیماری به ویژه در مناطق شهری رو به افزایش است.

دكتر شریفی با تاكید بر اینكه یكسان سازی راهكارهای تشخیصی و درمان این بیماری در كشور، یكی از عوامل تاثیرگذار در كنترل بیش از پیش این بیماری است، این اقدام را موجب صرفه جویی در هزینه های درمانی بیماران دانست.

معاون درمان دانشگاه با اعلام اینكه طبق بسته حمایتی وزارت بهداشت، داروهای ایرانی ام اس با توجه به سقف مشخص، مشمول دریافت تخفیف می شود؛ از خدمات دندانپزشكی، ام آر آی، فیزیوتراپی و كاردرمانی به عنوان بخشی از خدماتی نام برد كه به صورت رایگان به این گروه از بیماران ارایه می شود.

به گفته دكتر شریفی سی ام ماه «می»، مصادف با نهم خرداد، با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد بیماری ام اس، به عنوان روز جهانی این بیماری نامگذاری شده است./ ا.خسروجردی

پایان خبر
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۷:۵۱ - ۱۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷