دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

نگاه ویژه نمایندگان مجلس به مددجویان نهاد های حمایتی در سال 1400
 
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده مبالغ قابل توجهی را برای كمك به نهاد های حمایتی از جمله بهزیستی در نظر گرفته اند.


حسن لطفی عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینكه قانون حمایت از معلولان در سال 96 تصویب و ابلاغ شده است و كمیسیون اجتماعی نیز به جد پیگیر اجرایی شدن این قانون است، اظهار كرد: در زمان تصویب این قانون در مجلس نیز كمیسیون اجتماعی حمایت های لازم را در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینكه برای ضمانت اجرای قانون نیازمند بودجه و منابع مالی هستیم ادامه داد: این امر مستلزم آن است كه از هزینه های غیر ضروری كه به برخی دستگاه ها داده می شود و هیچ ضرورتی هم ندارد، كاسته شود و به اقشار ضعیف جامعه از جمله افرادی كه تحت پوشش بهزیستی قرار دارند تعلق بگیرد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: با توجه به اینكه هزینه های درمانی و خدماتی برای معلولان جامعه افزایش پیدا كرده است باید در بودجه سال آینده نمایندگان مجلس نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشند.

لطفی اضافه كرد: كمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مبالغ قابل توجهی بودجه برای كمك به نهاد های حمایتی از جمله بهزیستی در نظر گرفته است كه امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این موضوعات به تصویب برسد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه كشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دولت برای تأمین منابع مالی با مشكلاتی مواجه است افزود: نمایندگان مجلس نیز باید با درك شرایط كشور در زمان تصویب لایحه بودجه سال 1400 نگاه ویژه ای به بحث اقشار آسیب پذیر و محرومیت زدایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید

- محدودیت بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان برای سال1400
   تاریخ: ۰۸:۱۸ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹