دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آمار عجیب معلولیت دائم در تصادفات رانندگی
 
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی كشور گفت: در حالت عادی حدود 3٠ میلیون نفر از مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند.
حمیدرضا خانكه به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی كشور گفت: با توجه به حوادث ترافیكی، سالیانه 44 هزار نفر معلول دائم به آمار اضافه خواهند شد و بین 3 تا 5 درصد از افرادی كه مبتلا به بیماری كرونا شده نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی افزود: به وزیر بهداشت پیشنهاد داده شده تا خدمات توانبخشی در نظام شبكه ادغام شود و سند جامع توانبخشی نوشته شود تا امكان دسترسی به خدمات توانبخشی برای آحاد جامعه با توجه به تعرفه های منطقی در كشور را فراهم كنیم.

خانكه اظهار كرد: در حال حاضر اختلاف تعرفه خدمات توانبخشی بین بخش دولتی با خصوصی زیاد است و پرسنل ارائه دهنده خدمات توانبخشی بعد از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن طرح اجباری جذب بخش خصوصی شده و تمایل به كار در بخش دولتی را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی كشور اعلام كرد: به علت شیوع بیماری كرونا حجم قابل توجهی از مردم دچار محدودیت شده اند. در حالت عادی حدود 3٠ میلیون نفر از مردم نیازمند خدمات توانبخشی، 15 میلیون نفر معلول و 25 درصد از مردم نیازمند به وسایل كمك توانبخشی هستند.

دسترسی به خدمات توانبخشی و تربیت نیروهای ارائه دهنده خدمات توانبخشی باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

خانكه گفت: پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی هنوز در كشور اتفاق نیفتاده است و پیشنهاد می كنم كه 5 تا 1٠ درصد از تخت های بیمارستان ها به خدمات توانبخشی اختصاص پیدا كند. در حال حاضر تنها 8٠ تخت برای حدود 9٠ میلیون نفر وجود دارد.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۳:۱۱ - ۱۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۹