دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

مشاركت اجتماعی، زمینه ساز شكل گیری هویت موفق دختران می شود
 
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران مطرح شد:

مشاركت اجتماعی، زمینه ساز شكل گیری هویت موفق دختران می شود

مدیر گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (چهارشنبه) به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران، ضمن تبریك این ایام گفت: مشاركت اجتماعی، می تواند زمینه ساز شكل گیری هویت موفق دختران و سلامت روانی و اجتماعی شود.

دكتر غنچه راهب در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: زنان و دختران ایرانی در گستره تاریخ ایران، نقش آفرینان موثری در توسعه و گسترش اهداف عالی جامعه بشری بوده اند و بر ای ظهور و بروز توانمندی هایشان در زمینه هایی مبتنی بر علم، فرهنگ، صنعت و خدمات انسانی تلاشهای گسترده و از خودگذشتگی های بسیاری نموده اند و این مدیون توانمندی، تعهد و هویت موفق و رشد یافته زنان و دختران رشد یافته در خاك ارزشمند ایران اسلامی است.

وی همچنین بیان كرد: انسان رشد یافته فارغ از موضوعات مبتنی بر جنسیت، آمیخته ای از عواطف انسانی، ارزشهای اخلاقی، ایمان و معنویت از سوئی، و علم، دانش، مهارت، خوشبینی و امید است، زنان و دختران علاوه بر نقش های گسترده توسعه ای و اجتماعی دارای نقش های موثر مادری و همسری هستند كه بی شك برای ایفای تمامی نقش های موثر ساختاری و تعاملی می بایست، آماده و توانمند شوند.

مشاركت اجتماعی دختران مبتنی بر ظرفیت سازی عرصه های اجتماعی است

دكتر راهب تصریح كرد: سهم بالای دختران دانشگاهی موضوعی نوید بخش است، دختران و زنان توانمند جامعه ما برای ساختن جامعه ای توانمند می بایست با سطح مشاركت اجتماعی بالایی روبرو باشند كه بخش مهمی از این مشاركت، مبتنی بر ظرفیت سازی در جامعه و مشاركت جامعه دختران و زنان در عرصه های اجتماعی است.

این متخصص حوزه علوم اجتماعی تاكید كرد كه مشاركت، بی شك جریانی دو سویه است، همان گونه كه مشاركت امكان ظرفیت سازی برای دختران و زنان فراهم می آورد، بی شك زنان و دختران جامعه ما نیز برای مشاركت موثر، نیازمند حصول خوداگاهی، خودكارآمدی بالا در عرصه های گوناگون زیستی، روانی و اجتماعی هستند.

مدیر گروه آموزشی مددكاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی افزود: مشاركت اجتماعی منجر به شكل گیری هویت در دختران و سلامت روانی خواهد شد، شكل گیری انگیزه های موثر در جهت مشاركت اجتماعی و ارائه نقش های موثر اجتماعی مبتنی بر سرمایه های اجتماعی و سلامت اجتماعی در زمینه های خرد و كلان است.

دكتر راهب تصریح كرد: بی شك دختران و زنان توانمند، افرادی هستند كه با شادمانی، امید و خوش بینی، فرایند زیست خود و جامعه پیرامونشان را می سازند، لذا می بایست دختران ما به گونه ای فرایند بودن و هستی خود را شكل دهند كه از عملكردشان در عرصه های گوناگون احساس غرور كنند، و بر خود ببالند.

وی افزود: دختران و زنان توانمند، زیست خود را در زمان حال به گونه ای شكل دهند كه از تك تك اعضای وجودی و بودن خویش لذت ببرند و اهداف مبتنی بر آینده، خوش بینی و امید را در زندگی خویش متبلور سازند و خود را مسئول تولدهای دوباره شان در عرصه های گوناگون بدانند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۱۳ - ۱۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳