دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

مزاحمان در فضای مجازی چه مدت زندانی می شوند؟
 
مركز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی كشور گفت: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است و قانونگذار برای مرتكبین، مجازات حبس در نظر گرفته است.
مزاحمت فضای مجازی به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مركز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی كشور به موضوع «مزاحمت» در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: با افزایش ارتباطات و تعاملات در شبكه های اجتماعی برخی از اختلافات و بداخلاقی ها شكل می گیرد كه نوعی از آن بداخلاقی ها به صورت توهین، فحاشی، ایجاد مزاحمت، ارسال محتوای نامناسب، تهدید كردن و غیره بروز می كند.

وی با بیان این مطلب كه این رفتار از نظر قانونگذار جرم انگاری شده و برای مرتكبین مجازات در نظر گرفته شده است تصریح كرد: كسانی كه گرفتار مزاحمت، آزار كلامی، ارسال محتوای نامناسب، خشونت، مزاحمت های بی موقع و غیره می شوند می توانند با مراجعه به مراجع قضایی از ایجاد كننده مزاحمت شكایت كنند.

رئیس مركز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی كشور خاطرنشان كرد: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با مجرم برخورد می شود به گونه ای كه طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی هرگاه كسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت كند به حبس از یك تا 6 ماه محكوم می شود.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۰:۳۱ - ۱۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵