دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

با بهره كشی اقتصادی از كودكان كار برخورد می شود
 
دادستان كرمانشاه: با بهره كشی اقتصادی از كودكان كار برخورد می شود.
دادستان كرمانشاه؛
با بهره كشی اقتصادی از كودكان كار برخورد می شود
دادستان كرمانشاه: با بهره كشی اقتصادی از كودكان كار برخورد می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كرمانشاه، با بهره كشی اقتصادی از كودكان كار برخورد می شودشهرام كرمی با اشاره به وجود معضلی به نام كودكان كار در جامعه، گفت: براساس گزارش های واصله افرادی به صورت ساماندهی شده و غیرقانونی با بكارگیری كودكان و نوجوانان بصورت گروهی در كارگاهها یا مراكز جمع آوری و تفكیك زباله به بهره كشی اقتصادی از آنان می پردازند.

وی با تاكید براینكه این اقدام مغایر با قانون كار و مصداق بارز نقض حقوق اطفال و نوجوانان است افزود: طبق قانون این اقدام جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است.

دادستان كرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از بزه دیدگی این كودكان در معرض خطر، مقرر شد موضوع از طریق نهادهای ذیربط بررسی و ضمن شناسائی باندهای موضوع مكاتبه نتیجه جهت پیگرد قضائی به دادسرا منعكس شود.

وی با تاكید براینكه دستگاه های متولی همچون بهزیستی و شهرداری باید نسبت به شناسایی و ساماندهی دیگر كودكان كار اقدام كنند، افزود: تا پیش از شیوع كرونا برنامه های خوبی در این راستا صورت گرفته بود كه امید است تداوم یابد و طرح های حمایتی برای اینگونه از كودكان مستمر باشد.

كرمی با بیان اینكه باید از ظرفیت خیران برای حمایت از كودكان كار و خانواده هایشان استفاده كرد، گفت: از آنجایی كه ادامه تحصیل این كودكان امری ضروری است و می تواند آنها را در آینده از سوق یافتن به دام آسیب های اجتماعی دور نگه دارد لذا یكی از اقداماتی كه می توان با استفاده از ظرفیت خیران انجام داد تهیه بسته های آموزشی و فراهم كردن شرایط برای ادامه تحصیل این كودكان است.

وی گفت: آموزش و پرورش هم باید نسبت به شناسایی این دسته از كودكان كه ترك تحصیل كرده اند اقدام و برای بازگشت آنها به ادامه تحصیل تلاش كند.
   تاریخ: ۰۹:۱۱ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷