دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

22 مورد كمك هزینه ازدواج امسال به مددجویان زنجانی پرداخت شد
 
زنجان- ایرنا- مدیركل كمیته امداد استان گفت: طی 2 ماهه اول امسال 22 مورد كمك هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت پوشش كمیته امداد امام در استان زنجان پرداخت شده است.
22 مورد كمك هزینه ازدواج امسال به مددجویان زنجانی پرداخت شد زنجان- ایرنا- مدیركل كمیته امداد استان گفت: طی 2 ماهه اول امسال 22 مورد كمك هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت پوشش كمیته امداد امام در استان زنجان پرداخت شده است.

روح الله صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پرداخت كمك هزینه ازدواج به دختران و پسران در آستانه ازدواج افزود: در فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع 450 میلیون تومان كمك هزینه ازدواج به زوج های مددجو در این استان پرداخت شده است.

وی میانگین پرداخت كمك هزینه ازدواج به هر نفر را حداقل 15 میلیون تومان بیان كرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط هر یك از زوج و زوجه، میزان پرداختی ها هم متفاوت بوده و ممكن است 20 یا 25 میلیون تومان هم پرداخت شود.

مدیركل كمیته امداد استان در ادامه به كمك هزینه ازدواج و جهیزیه پرداخت شده در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره كرد و افزود: براساس آمارهای موجود، سال گذشته 877 مورد خدمت كمك هزینه ازدواج در قالب هدیه ازدواج و كمك هزینه جهیزیه به مددجویان دختر و پسر تحت حمایت پرداخت شده كه در مجموع به ارزش بیش از 12 میلیارد و 242 میلیون تومان بوده است.

صالحی، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و كم هزینه را یكی از اهداف مهم این نهاد عنوان و تصریح كرد: بر همین اساس ارائه خدمت تخصصی در قالب اهداء جهیزیه و كمك هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت پوشش، از اقدامات و برنامه های مهم كمیته امداد استان زنجان است.

وی خاطرنشان كرد: كمك هزینه های ازدواج در قالب اهداء كمك هزینه جهیزیه برای دختران و هدیه ازدواج برای پسران تحت پوشش پرداخت می شود.

مدیركل كمیته امداد استان زنجان با بیان اینكه زوج های جوان در كنار بهره مندی از خدمات كمك هزینه ازدواج، از دوره های آموزش این نهاد نیز بهره مند می شوند گفت: آشنایی با سبك زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت های زندگی مشترك، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احكام اولیه خانواده از جمله مواردی است كه زوج های جوان از خدمات كارشناسان مشاور این نهاد در سطح استان استفاده می كنند.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- جهیزیه عروسی
- كمیته امداد امام خمینی
- ازدواج ساده
- زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰