دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

97 درصد داروهای ام.اس ایرانی است
 
اردبیل- مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: 97 درصد داروهای علاج بخش برای بیماری ام.اس تولید داخل كشور است.
97 درصد داروهای ام.اس ایرانی است اردبیل- مدیرعامل انجمن ام.اس استان اردبیل گفت: 97 درصد داروهای علاج بخش برای بیماری ام.اس تولید داخل كشور است.

صادق محرم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: ما در اردبیل در بیمارستان سبلان و در خلخال و مشگین شهر در دانشكده علوم پزشكی و مراكز بهداشت و سایر شهرستان ها نیز در ساختمان های تعریف شده به بیماران ام. اس ارائه خدمات می كنیم.

وی با بیان اینكه انجمن در قالب سازمان مردم نهاد به دور از نگاه مؤسسات خیریه به بیماران ارائه خدمات می كند، تصریح كرد: ما بحث مطالبه گری و تسهیل گری در فرآیند درمان و دارو را برای بیماران ام. اس دنبال می كنیم و تلاشمان بر این است تا تأمین هزینه های این بیماران را در تهیه دارو و بستری انجام دهیم.

مدیرعامل انجمن ام. اس استان اردبیل گفت: بر خلاف مراكز خیریه كه تنها كمك مالی می كنند، سازمان های مردم نهاد و انجمن ها مطالبه گری كرده و در كنار آن بسته های حمایتی رایگان را اعم از معرفی بیماران برای ام. ار. آی، خدمات دندانپزشكی، فیزیوتراپی و تأمین دارو انجام می دهند.

محرم زاده از همراهی دانشگاه علوم پزشكی در ارائه خدمات به یك هزار و 300 بیمار ام. اس تحت پوشش این انجمن قدردانی كرد و افزود: تلاش ما بر این است تا خدمات ارائه شده به این بیماران بدون كمترین وقفه انجام شده و آنها بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: اكثر بیماران ام. اس كه زمین گیر هستند، در مناطق كم برخوردار ساكن بوده و ما سعی می كنیم در این مناطق به آنها ارائه خدمات كنیم كه با همكاری بهزیستی قرار است خودروی حمل بیماران زمین گیر ام. اس نیز به سرعت برای استان اردبیل فراهم آید.

محرم زاده كل هزینه كرد این انجمن را در یك سال گذشته 195 میلیون تومان اعلام كرد و ادامه داد: از این مبلغ 137 میلیون تومان برای تهیه ایزولایف، زیرانداز و ویلچر هزینه شده است.

وی اضافه كرد: عمده هزینه های مربوط به دارو، درمان و تهیه ایزولایف است كه برای بیماران ام. اس زمین گیر تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد.

محرم زاده به راه اندازی بانك دارویی اورژانسی بیماران ام. اس در قالب 17 قلم داروی مورد نیاز اشاره كرد و گفت: سعی ما بر این است تا عمده داروهای عرضه شده به این بیماران به صورت رایگان و یا با كمترین هزینه همراه باشد.

وی بیان كرد: 97 درصد بیماران ام. اس استان از داروهای ایرانی استفاده كرده و تنها سه درصد داروی برند خارجی را مصرف می كنند كه عمدتاً در اروپا تولید می شود.

محرم زاده بالا بودن هزینه این داروها را یادآور شد و اظهار كرد: قرار شده در كنار پوشش بیمه ای، وزارت بهداشت برای تأمین این داروها كمترین هزینه را برای بیماران نیازمند تحمیل كنند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح كرد: به زودی فلوشیب با گرایش تخصصی ام. اس در اردبیل فعالیت خود را آغاز خواهد كرد تا بعد از تبریز، ما شاهد فعالیت یك فوق تخصص مجرب برای بیماران ام. اس به صورت ویژه باشیم.

محرم زاده افزود: این انجمن سعی می كند تا با رصد ورودی و خروجی داروها و سایر اقلام مورد نیاز بیماران را به صورت جدی مورد حمایت قرار داده و حتی ورزشكاران دارای این بیماری كه در سطح ملی درخشش داشتند، پشتیبانی و حمایت كند.

مدیرعامل انجمن ام. اس استان اردبیل خاطرنشان كرد: باید این بیماران با سبك زندگی جدید خود سازگاری داشته و متناسب با این شرایط زیست مناسب و امیدبخشی را داشته باشند تا دغدغه ها و مشكلات در این حوزه به حداقل برسد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۳۴ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹