دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نشانه «اضطراب اجتماعی»
 
فربد فدایی،استاد روان پزشكی دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش كه «اضطراب اجتماعی چه ویژگی دارد؟»، بیان داشت:برخی افراد هستند كه حضور در جمع باعث اضطراب و نگرانی شان می شود اما در مواقع دیگر دچار اضطراب نیستند.

وی ادامه داد:گاهی اوقات نیز فرد در جمع خانواده نیز دچار اضطراب می شود اما عموما در بین افراد ناشناخته یا اینكه اگر قرار است در امتحان كه جنبه شفاهی دارد شركت كند یا جلسه كاری و استخدامی، فرد دچار اضطراب می شود.

این استاد روان پزشكی تصریح كرد: یعنی فرد در جمع می ترسد كاری كند كه اشتباه باشد و مبادا گفتاری داشته باشد كه باعث خجالت او شود؛ در نتیجه احساس نگرانی می كند. خیلی از هنرمندان هستند زمانی كه به صحنه می روند دچار اضطراب می شوند اما بعد بر این وضعیت غلبه می كنند.

فدایی خاطرنشان كرد: برای درمان اضطراب اجتماعی روش های روان درمانی و داروئی وجود دارد و برخی داروهایی وجود دارد كه بر حسب تجویز روان پزشك مشخص شده و قبل از اینكه در محفلی كه برای او اضطراب ایجاد می كند وارد شود از آن استفاده می كند و دچار اضطراب نخواهد شد.

وی متذكر شد:زمانی كه چندین بار فرد این دارو را استفاده می كند نوعی یادگیری برای دستگاه عصبی به وجود می آید و بعدا می تواند بدون مصرف دارو نیز در جمع بدون اضطراب كاری را انجام دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶