دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اشتغال زنان سرپرست خانوار هدف اساسی كمیته امداد/ آموزش لازمه ورود به بازار كار است
 
حسین فتح آبادی درباره اشتغال زنان سرپرست خانوار توضیح داد: اشتغال زنان سپپرست خانوار از اهداف مهم ماست.
اشتغال زنان سرپرست خانوار هدف اساسی كمیته امداد/ آموزش لازمه ورود به بازار كار است
حسین فتح آبادی درباره اشتغال زنان سرپرست خانوار توضیح داد: اشتغال زنان سپپرست خانوار از اهداف مهم ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهارت آموزی دستیابی به اشتغال را سهل تر و امكان پذیرتر می كند. به گفته معاون اشتغال خودكفایی كمیته امداد استان تهران، این سازمان در جهت آموزش مهارت و اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار گام برداشته و برای دستیابی به این مهم، برنامه ریزی های متعددی انجام گرفته است.

فتح آبادی در ارتباط با اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: اشتغال، یكی از سیاست های اساسی كمیته امداد در محوریت توانمندسازی است. كار به ابعاد اقتصادی خانواده ها كمك می كند و تضمین معیشت خانوار قلمداد می شود. به همین دلیل، اشتغال و تامین درآمد خانوار مورد توجه مسئولان كمیته امداد قرار گرفته است. گروهی از زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش ما هستند؛ پس از اینكه، آن ها تحت پوشش حمایتی ما قرار گرفتند، مشاوره و آموزش های لازم برای اشتغال این گروه ارائه می شود.

او ادامه داد: واضح و روشن است، تمامی افراد مهارت و توانایی متفاوتی دارند. به همین جهت، توانایی آن ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و با توجه به مهارت هایشان آموزش لازم به آن ها داده می شود. پس از دوره های آموزشی، كمیته امداد با اعطای تسهیلات قرض الحسنه، شرایط خوداشتغالی زنان را فراهم می كند.

معاون اشتغال خودكفایی كمیته امداد استان تهران با اشاره به اهداف درنظر گرفته شده برای اشتغال زنان اظهار داشت: همچنین با توجه به ظرفیت كاری سایر سازمان ها و مجموعه ها درنظر داریم زمینه اشتغال آنها را فراهم كنیم. اگر یك كارفرما نیروی آموزش دیده كمیته امداد را استخدام كند، بسته های حمایتی متعددی برای او در نظر می گیریم. پرداخت حق بیمه كارگران به مدت دو سال یا اعطای وام 50 میلیونی به ازای هر كارگر، نمونه هایی از بسته های حمایتی هستند.

وی ادامه داد: تلاش كرده ایم، سطح كیفیت آموزش ها بالا باشد. متاسفانه عمده افرادی كه تحت نظارت ما هستند، مهارت لازم برای اشتغال را ندارند. عمده كسانی كه مهارت خاصی دارند، به نهادهایی مثل بهزیستی و كمیته امداد، كمتر مراجعه می كنند. امیدورام با آموزش هایی كه ما برای آن ها ارائه می دهیم، سطح مهارت آن ها افزایش یابد.

فتح آبادی با تاكید بر ضرورت آموزش برای ورود به بازار كار گفت: آموزش امری مهم و حیاتی است لذا دستگاه های متولی آموزش باید به این مهم توجه كنند و تمام جوانب این موضوع را درنظر بگیرند. ما در كمیته امداد، مسیرهای مهارت آموزی را فراهم كرده ایم؛ آموزش های در دو سطح مقدماتی و تكمیلی ارائه می شود.

او درباره محور برنامه های اشتغال كمیته امداد اظهار داشت: همواره نگاه كمیته امداد فردی نبوده و نگاهی خانواده محور داشته است. ما در ارتباط با برنامه های اشتغال زنان، به این مهم و معیشت خانوار توجه كرده ایم. علاوه بر اشتغال زایی، طرح های حمایتی این گروه مثل خرید جهیزیه، خدمات درمانی، مباحث فرهنگی و كمك هزینه های مسكن نیز فراموش نشده است.
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۰۷:۲۷ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶