دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

تحصیل بیش از 1300 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشكی تهران
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به تحصیل بیش از 1300 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه، گفت: دانشگاه سبطین یكی از شعبه های دانشگاه در خارج از كشور بود كه در حال حاضر فعالیت خود را با جذب دانشجوی دكتری تخصصی آغاز كرده است.
تحصیل بیش از 1300 دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشكی تهران به گزارش ایسنا، دكتر حسین قناعتی در جشنواره روز بین الملل دانشگاه های تهران و علوم پزشكی تهران به تشریح مهم ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشكی تهران و افق های پیش روی این مجموعه در حوزه بین الملل پرداخت و اظهار كرد: تأسیس شعبه بین الملل دانشگاه در عراق با عنوان دانشگاه سبطین از هدف گذاری های بسیار خوبی بود كه با تلاش های حوزه بین الملل به ثمر رسید.

وی با اشاره به اینكه دانشگاه سبطین توسط عتبه حسینی ساخته شده و هم اكنون تعدادی بیمارستان در ذیل خود دارد، افزود: این مجموعه فعالیت خود را با راه اندازی چندین رشته از جمله پزشكی، پرستاری، مامایی و توانبخشی و همچنین جذب دانشجوی دكتری تخصصی آغاز كرده است.

دكتر قناعتی شعار این دانشگاه را Health Promoting University اعلام كرد و افزود: دانشگاه علوم پزشكی تهران با راه اندازی این شعبه در تلاش برای انتقال تكنولوژی و تجارب و دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در زمینه نظام سلامت با تركیب آموزش، پژوهش و درمان به عراق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه دستاوردهای كشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعالی، عدالت، قابل اتكا بودن و در دسترس بودن سلامت را برای همه مردم را به ارمغان آورده است، تصریح كرد: طی سال های گذشته میزان امید به زندگی رشد قابل توجهی داشته و میزان مرگ و میز نوزادان نیز با كاهشی چشمگیر از 120 نفر به زیر 20 در هزار نفر رسیده است كه موفقیتی بزرگ برای نظام سلامت كشور به شمار می آید.

وی همچنین با اشاره به تحصیل بیش از 1300 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه علوم پزشكی تهران، بیان كرد: امیدواریم در این مسیر علاوه بر انتقال فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی به دانشجویان بتوانیم بستری برای انتقال و تبادل فرهنگی میان كشورها ایجاد كنیم و نقش مؤثری در صلح جهانی و ایجاد همزیستی بیشتر داشته باشیم چرا كه ما معتقدیم كه بنی آدم اعضای یكدیگرند.

دكتر قناعتی در ادامه توضیحاتی در خصوص دستاوردهای این مجموعه در زمینه تكنولوژی ارائه كرد و گفت: طی برآوردهای انجام شده دانشگاه علوم پزشكی تهران در عرصه صنعت سلامت چون تولید دستگاه های پیشرفته سی تی اسكن، پت اسكن، اسپكت، جراح رباتیك و محصولات دارویی از تمام دانشگاه های صنعتی كشور، موفق تر عمل كرده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون 97 درصد از داروهای مصرفی كشور در داخل تولید می شود، ابراز امیدواری كرد كه همكاری میان دانشگاه ها زمینه ساز توسعه بیشتر فناوری و صنعت سلامت كشور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به تمركز دانشگاه های غیرعلوم پزشكی بر مباحث مربوط به حوزه سلامت از جمله غذا، كشاورزی، هوا و ترافیك، تصریح كرد: بدون شك در تعامل با یكدیگر و گسترش همكاری بین المللی می توانیم برای بسیاری از مقوله های مرتبط با سلامت چون افزایش گردوغبار و درگیر شدن استان های غربی كشور با این پدیده راهكارهای عملیاتی پیش بینی و اجرایی كنیم.

دكتر قناعتی با قدردانی از زحمات و تلاش های اساتید دو دانشگاه كه در این جشنواره نیز حضور داشتند، توجه آن ها را بر ایجاد روحیه خودباوری، حس وطن دوستی و ماندگاری در جامعه جلب كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران، وی با تأكید بر اینكه امروز باید بیش از پیش بر این مقوله ها توجه داشته باشیم، گفت: برای رسیدن كشور به نقطه فعلی زحمات بسیار زیادی توسط اساتید در مقاطع سخت تاریخ از زمان مرحوم امیركبیر بزرگ تا دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس كشیده شده است. اعضای هیأت علمی و استادان دو دانشگاه پشتیبانی صنعتی، تكنولوژیكی، علمی و سلامتی جوانان كشور در میدان جنگ را برعهده داشته اند و در این مسیر شهید و مجروح شیمیایی بسیار داده اند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۱۳ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰