دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت
 
تبریز-ایرنا- محله كم برخوردار «باغ معروف» تبریز روز گذشته میزبان كاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز برای ارایه خدمات دندانپزشكی به مناسبت هفته كرامت بود.
میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت تبریز-ایرنا- محله كم برخوردار «باغ معروف» تبریز روز گذشته میزبان كاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز برای ارایه خدمات دندانپزشكی به مناسبت هفته كرامت بود.

به گزارش ایرنا، ساكنان محله «باغ معروف» تبریز كه ساكنان آن در تامین نیروی كار مورد نیاز بخش تولید این كلان شهر نقش مهمی دارند، به دلیل توسعه نامتوازن آن در سال های گذشته و نبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی، رفاهی و تفریحی كافی در آن، نیاز مبرم به فعالیت های جهای برای رفع نیازمندی های خود دارند.

جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز نیز با درك این مهم در فواصل زمانی مشخص و در مناسبت های مذهبی و ملی اقدام به راه اندازی كاروان های جهادی در این محله 25 هزار نفری برای ارایه خدمات مختلف معیشتی، پزشكی و ... می كند.

در همین راستا محله «باغ معروف» تبریز دیروز میزبان جمعی از جوانان جهادی جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز بود كه با روی گشاده و باور قلبی برای كمك به همنوعان و هموطنان خود در این محله حاضر شده و از هیچ گونه كمك و ارایه خدمات به آنان كوتاهی نمی كردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز كه در جمع كاروان سلامت این جمعیت در «باغ معروف» حضور داشت، در گفت و گو با ایرنا در تشریح خدمات كاروان سلامت این جمعیت گفت: بمناسبت دهه كرامت ، كاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی امروز متشكل از 6 نفر داندانپزشك با استقرار سامانه BHCU (واحد بهداشت و درمان اضطراری ) معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت در مدرسه «آتا مهدی قلیپور» در محله «باغ معروف» تبریز ، اقدام به ارائه خدمات رایگان سلامتی و حمایتی و معیشتی از قبیل خدمات دندانپزشكی و فلورایدتراپی و كشیدن دندان و ویزیت رایگان دندان پزشكی و ارائه تخفیف در خدمات پیشرفته دندان پزشكی در بین افراد كم برخوردار كرد.

حمید منجم افزود: در این روز بیش از 200 تن از دانش آموزان محله باغ معروف توسط دندانپزشكان داوطلب معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر استان ویزیت شدند كه برای استحكام و جلوگیری از پوسیدگی دندان های انان، تعداد 100 مورد فلورایدتراپی انجام شد و 80 مورد نیز دندان های پوسیده به تشخیص دندانپزشكان كشیده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان كرد : برای كمك به سلامت دهان و دندان ساكنان این محله همچنین 200 بسته خمیر دندان و مسواك و صابون در میان دانش آموزان، توزیع و روش درست مسواك زدن و كشیدن نخ دندان به دانش آموزان و همچنین نحوه مراقبت از دهان و دندان و بهداشت مربوطه به والدین دانش آموزان آموزش داده شد .

منجم اظهار كرد: با حضور كاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان همچنین تعدادی از دانش آموزان كه مراحل درمان شان نیازمند حضور در مراكز دندانپزشكی بود، به كلینیك تخصصی دندانپزشكی استاد شهریار هلال احمر استان معرفی شدند تا با انجام تخفیفات لازم مراحل درمان خود را پیگیری و انجام دهند .

منجم با تقدیر از زحمات دندانپزشكان داوطلب، داوطلبان و همكاران جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز و معاونت بهداشت درمان و توانبخشی بیان كرد :خدمت به مردم عزیز را وظیفه خود می دانیم و به این خدمت افتخار می كنیم و از خیرین و نیكوكاران عزیز تقاضا می كنیم در این امر خطیر، هلال احمر را یاری كنند تا این جمعیت، به عنوان پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان ایفای نقش كند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینكه جمعیت هلال احمر به خاطر ماهیتی كه دارد در طول سال آماده باش است به تشریح برنامه های دهه كرامت پرداخت و افزود: توزیع اقلام معیشتی در دهه كرامت توسط خانه های هلال مناطق مختلف، ارایه خدمات شبانه روزی كلینیك دندانپزشكی و مراكز درمانی در جهت حمایتی به صورت غیرانتفاعی در حوزه درمان در خدمت مردم هستیم و نیز تایید صلاحیت حجاج به دلیل اینكه نماینده پذیرش حجاج هستیم در این هفته انجام می پذیرد.

منجم گفت: از اقدامات شاخص جمعیت هلال احمر در حوزه سلامت فعال تر كردن BHCU (بهداشت و درمان اضطراری ) می باشد.

وی با بیان اینكه حضور جمعیت هلال احمر را در مناطق محروم بیشتر كرده ایم، افزود: داروخانه جمعیت هلال احمر كه یكی از مهم ترین مراكز دارویی استان می باشد، در هفته هلال احمر شبانه روزی كرده ایم كه قدم بزرگی برای استان مان است.

منجم اظهار كرد: پیگیر هستیم كه به زودی خدمات شیمی درمانی را هم در هلال احمر فعال كنیم.

میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت محمد یوسفی پور، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز
محمد یوسفی پور، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه در سطح استان و حتی كشور طرح راه اندازی خانه های هلال در مناطق كم برخوردار شهری و روستایی را داریم، افزود: كاروان سلامت در هفته كرامت متشكل از 22 نفر از 8 صبح تا عصر روز چهارشنبه در محله كم برخوردار « باغ معروف» تبریز برپاست.

یوسفی پور اظهار داشت: هدف از راه اندازی خانه های هلال، استفاده از توان نیروهای بومی هر منطقه یا روستا در بحث حوادث غیرمترقبه می باشد.

وی با بیان اینكه خانه های هلال در زمینه های مختلف از جمله توزیع بسته های معیشتی، راه اندازی كاروان سلامت فعالیت دارند افزود: امروز كاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان با كمك معاونت درمان، توانبخشی و بهداشت استان فلورایدتراپی دندان های دانش آموزان مدارس و كشیدن دندان های پوسیده مردم و معرفی با تخفیف به مركز دندانپزشكی استاد شهریار در تبریز به فعالیت پرداخت.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز گفت: با شناسایی خیرین عزیز و كمك های جمعیت هلال احمر، آن دسته از اهالی منطقه را كه نیازمند واقعی هستند، شناسایی كرده و با تشكیل پرونده این افراد را به نوعی تحت پوشش قرار می دهیم، و با كمك خانه هلال كه قبل از عید افتتاح شده است، بسته های معیشتی در قالب كمك های مومنانه توزیع می كنیم.

میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت دكتر یاسین توپچیان، دندانپزشك جهادی در حال ارایه خدمات به یكی از كودكان محله «باغ معروف»
یاسین توپچیان، دندانپزشك جهادی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جمع جهادگران مبنی بر اینكه «جوانان كشور به فكر جهاد و محرومیت زدایی باشند»، افزود: به اطاعت از رهبر و وظیفه اجتماعی مان در خدمت مردم هستیم.

عضو جامعه دندانپزشكی آذربایجان شرقی و دبیر كمیته دانشجویی استان گفت: من سابقه همكاری با تیم جهادی آستان قدس رضوی و تیم جهادی ثارالله را دارم و در مناطق محروم استان های كرمان و استان خودمان فعالیت داشته ام.

وی با بیان اینكه هزینه های دندانپزشكی برای مردم عادی هم زیاد است چه برسد به مردم مناطق محروم، گفت: با توجه به اینكه اوضاع اقتصادی مردم این روزها خوب نیست، باید دست در دست هم دهیم و به فكر همدیگر بوده و حال همدیگر را درك كنیم تا بتوانیم از این برهه رد شویم.

توپچیان بیان كرد: با حضور در مناطق محروم ورزقان و خاروانا علاوه بر محرومیت زدایی و خدمت به همنوع، حس و حال خودمان هم خوب می شود و با لبخندی كه بیمار بعد از بهبودی می زند و تشكر و دعایی كه می كند، حس خوبی به ما انتقال داده و خداوند را شاكرم كه افتخار دارم در همچین اردوهایی شركت كنم.

میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت سودا فیاضی، دبیر كانون جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز
سودا فیاضی دبیر كانون جوانان شهرستان تبریز نیز كه از سال 97 با جمعیت هلال احمر همكاری می كند، به ایرنا گفت: من به عنوان عضو داوطلب در بخش جوانان فعالیت می كنم كه به مناطق محروم و حاشیه نشین اعزام شده و در بخش بهداشت و درمان كمك رسانی می كنم.

وی با بیان اینكه در دوران كرونا با طرح آمران و ناظران سلامت در چندین نقاط شهر مستقر بوده و دربا توزیع ماسك و مواد ضدعفونی همكاری كرده است، افزود: در دوران پسا كرونا هم تیم حمایت روانی با نام «سحر» برای خانواده ها در بخش روانشناسی كمك كرده و به كودكان برای روحیه دهی و تامین وسایل تحریر و بازی كمك كرده ام.

فیاضی اظهار كرد: هفته گذشته در روستای «جوشین» شهرستان ورزقان علاوه بر برپایی بیمارستان صحرایی، خدمات بهداشتی- درمانی و دندانپزشكی و حمایت روانی ارایه دادیم.

میزبانی «باغ معروف» از كاروان سلامت در هفته كرامت
اكرم فكری از ساكنان محله «باغ معروف» تبریز هم كه برای چندمین بار از خدمات دندانپزشكی استفاده كرده است، به ایرنا گفت: امروز هم از خدمات كاروان سلامت جمعیت هلال احمر بهره مند شده ام و راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال كه انتظارش از هلال احمر چیست، افزود: باغ معروف منطقه محرومی بوده و انتظار دارم این كاروان ها حداقل 6 ماه یك بار به ما سر بزنند تا بتوانیم از این خدمات بهره من شویم.

فكری گفت: دختر من یك سال بود كه دندان درد داشت و با توجه به اینكه همسرم مریض بوده و نمی توانم به تبریز بروم و به درمانش برسم، امروز دندانش را اینجا كشیدند و من از هلال احمر ممنون هستم.

گزارش از: سیده مریم یوسفی

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- تبریز
- دهه كرامت
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹