دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

رئیس دفتر فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: درصدد توسعه گردشگری سلامت و جلب توریسم هستیم
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

رئیس دفتر فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی: درصدد توسعه گردشگری سلامت و جلب توریسم هستیم

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نمایشگاه گردشگری جهان اسلام گفت: اولین هدف برنامه، توسعه گردشگری سلامت و جلب توریسم در بین كشورهای اسلامی است.

نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، از 17 الی 29 خردادماه جاری در مجتمع نمایشگاهی آفتاب برگزار شده است.

دكتر فرهاد طباطبایی قمشه به خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: یكی از امكانات رفاهی گردشگرها حضور در جوامع است كه از حیث فرهنگی، غذای حلال و سایر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی به سلایق افراد نزدیك باشد، بنابراین جوامعی كه در سلایق و قواعد به هم نزدیك هستند، گردشگری پرمخاطب تلقی می شود و این یك هدف برگزاری نمایشگاه است .

وی در مورد فناوران این دانشگاه نیز گفت: فناوران شش واحد و هسته فناور دانشگاه، در اهداف مشترك بودند و در زمینه های مختلف، متقاضی توسعه گردشگری دانشگاه در حوزه گردشگری سلامت هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به تجهیزات به نمایش گذاشته شده در غرفه این دانشگاه، اظهار داشت: فناوری هایی نظیر دستگاه هایی كه برای حركات اصلاحی استفاده می شود، دستگاه بیوفیدبك، سامانه های ارتباطی حوزه گردشگری سلامت در غرفه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به نمایش گذاشته شده است و تلاش می شود تا دست اندركاران حوزه گردشگری سلامت در حوزه توانبخشی را به هم مرتبط كند.

وی گفت: كامپوزیت های كربنی و سایر تكنولوژی هایی كه در حوزه توانبخشی وجود دارد و در غرفه این دانشگاه ارائه شده است، می توانند به حوزه گردشگری و جلب توریسم با هدف تامین سلامت و توانبخشی كمك كنند.

وی افزود: فناوری هایی در حوزه گردشگری از طرف پارك های علم و فناوری خراسان، كردستان، اردبیل و جاهای دیگر ارائه شده در این نمایشگاه ارائه شد كه ارتباط بین بخشی خوبی بین دانشگاه ها با واحد فناور دانشگاه ما برقرار شده است.

دكتر طباطبایی تصریح كرد: افراد صاحب نام در تجارت و حوزه گردشگری در حوزه سلامت و حوزه توانبخشی هر كدام به تنهایی مشتریان خود را دارند، اما برای ارتباط گرفتن با همدیگر نیازمند امكانات و توانمندی هایی هستند، بنابراین باید بتوانند همدیگر را بهتر پیدا كنند و بشناسند، و برای رسیدن به این مهم، می توانند از خدمات این هسته ها و واحدهای فناور دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی استفاده كنند .

وی افزود: امروز (روز دوم نمایشگاه)، علاوه بر حضور مسئولان كشوری از بنیادها، سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف در غرفه دانشگاه كه امكانات قابل توجهی در حوزه گردشگری، سلامت و حوزه توانبخشی دارد، همچنین جلساتی با دست اندركاران و مسئولان حوزه فناوری سلامت و توانبخشی در وزارت بهداشت و وزارت علوم داشتیم كه امیدواریم نتایج اثر بخشی داشته باشد.

دكتر طباطبائی همچنین ابراز امیدواری كرد كه این نمایشگاه مشوقی برای فناوران دانشگاه در عرصه بین المللی باشد تا در چارچوب و محدوده دانشگاه، جامعه، شهر ، كشور، منطقه و حوزه بین المللی موفقیت بیشتری داشته باشند .

وی اهمیت به مسائل اقتصادی كشور و كسب درآمدهای ارزی توامان با فناوری را ارزشمند خواند و افزود: هر چقدر كیفیت و كمیت خدمات توانبخشی در جامعه و منطقه بیشتر باشد، موفقیت اقتصادی و كسب درآمد با ارزش آفرینی مطلوب، بیشتر خواهد شد، و این مهم، منجر به عبور از جامعه 85 میلیونی به جامعه میلیاردی می شود و مشتریان و متقاضیان خدمات حوزه توانبخشی، خیلی گسترده تر و پر تعدادتر خواهند بود و در پی آن ، شاهد خبرهای خوشی در حوزه فناوری خواهیم بود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۲۰ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶