دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

معجزه ای برای بهبود "واریس" در سالمندان
 
مسئول كمیته توانبخشی هیات پزشكی ورزشی كرمانشاه ورزش در آب را معجزه ای برای بهبود بیماری واریس در سالمندان و افزایش سه برابری چربی سوزی در افراد دانست.
معجزه ای برای بهبود نگین قربانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به افزایش اقبال مردم به ورزش در آب، اظهار كرد: یكی از عواملی كه امروزه باعث شده تا مردم گرایش بیشتری به ورزش در آب داشته باشند، خاصیت درمانی آن است.

وی با بیان اینكه ورزشكاران و افراد معمولی آسیب دیده معمولا از آب به عنوان یكی از راه ها برای تسریع در درمان خود استفاده می كنند، افزود: اصلی ترین خاصیت آب، حالت بی وزنی است كه در آن اتفاق می افتد و این شرایطی را فراهم می كند كه فرد بدون اینكه عضلات و مفاصلش وزنی را تحمل كند، روی پای خود بایستد.

مسئول كمیته توانبخشی هیات پزشكی ورزشی كرمانشاه ادامه داد: زمانی كه فرد تا قسمت قفسه سینه خود در آب قرار بگیرد، نیمی از وزن و اگر تا ناحیه گردن در آب قرار گیرد، 70 درصد از وزن خود را احساس نمی كند كه این مسئله برای افرادی كه مشكل زانو درد، كمر درد، دیسك كمر و جراحی تعویض مفصل دارند، بسیار مفید است.

وی یادآورشد: از طرفی میزان فشاری كه به بدن فرد حین حركت در آب وارد می شود، به اندازه همان سرعت و نحوه حركاتی است كه دارد.

قربانی به معجزه آب برای بازتوانی ورزشكاران آسیب دیده هم اشاره كرد و گفت: برخی از ورزشكاران كه حین تمرینات دچار آسیب دیدگی می شوند، برای بازتوانی نیاز به استفاده از دستگاه هایی دارند كه بسیار گرانقیمت هستند و تنها چند استان این دستگاه ها را در اختیار دارند، درحالیكه ورزش در آب می تواند به بازتوانی این افراد بسیار كمك كند.

وی به اهمیت ورزش در آب در درمان بیماری واریس هم اشاره كرد و گفت: این بیماری عموما در افرادی كه مسن هستند بروز می كند كه دریچه های وریدی آنها خوب كار نمی كند، بنابراین این افراد می توانند تنها با حركت كردن در آب به مدت سه جلسه در هفته جریان خون خود را افزایش دهند و فشار را از روی دریچه های وریدی خود كاهش دهند و در نهایت به بهبود بیماری واریس خود كمك كنند.

مسئول كمیته توانبخشی هیات پزشكی ورزشی كرمانشاه یكی دیگر از فواید ورزش در آب را چربی سوزی فوق العاده آن دانست و ادامه داد: اگر فردی در خشكی حدود نیم ساعت ورزش كند و در این مدت به رنج هوازی برسد، یعنی ضربان قلبش بالا برود، گونه هایش سرخ شود و نفس هایش تندتر شود، می تواند با همان نیم ساعت ورزش كردن در آب، سه برابر چربی سوزی بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: براین اساس در سالهای اخیر ورزش در آب به منظور چربی سوزی با استقبال و اقبال بیشتر مردم مواجه شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۸