دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

چشم بیماران مبتلا به «اُتیسم» به حمایت بیمه ها/ دردسرهای درمان كودكان اُتیسمی
 
به گزارش خبرنگار گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، پای بیمه ها در حمایت از كودكان مبتلا به اتیسم همچنان می لنگد، هزینه های گفتار درمانی و توانبخشی برای آموزش مهارت ها به این كودكان بسیار بالاست و اغلب پدر و مادران از اقشار كم درآمد و كم برخوردار هستند اما بیمه ها از حمایت این كودكان سرباز زده و هیچ گونه حمایتی نمی كنند.همین دلیلی شد تا خانواده های كودكان دارای اختلال اُتیسم پویشی با عنوان «كودكان معلول نیازمند حمایت بیمه ای» راه اندازی كنند و خواستار توجه ویژه بیمه ها به این كودكان شوند.

 در این باره مدیر این پویش مردمی سامانه فارس من، به خبرنگار فارس گفت: پویش ما درباره حمایت از كودكان دارای اختلال اتیسم  است،بنده دارای یك كودك مبتلا به اختلال شبه اتیسم هستم اما باید بگویم هزینه كلاس های تقویت مهارت و كاردرمانی هرساله افزایش چشمگیری دارد به طوری كه امروز برای هر 45 دقیقه هزینه ای معادل 200تا 250 هزار تومان پرداخت می كنیم و این نگران كننده است.

وی افزود: كودكان مبتلا به اتیسم باید 4 بار در هفته در كلاس های تقویت مهارت حضور پیدا كنند كه در ماه  حدود 16 جلسه می شود، شما تعداد كلاس ها را در عدد هزینه آن ضرب كنید بینید چه رقمی می شود.

این مخاطب فارس من، اظهار كرد: بهزیستی در قبال كار درمانی و گفتار درمانی هیج پشتوانه ای ندارد و پرداخت هیچ هزینه ای در نظر نگرفته است، اغلب این خانواده های دارای كودكان اتیسم به سبب بالا بودن هزینه ها از درمان و پیگیری آن عقب كشیده اند.

وی افزود: این گفتار درمانی ها باید در سنین خاصی صورت گیرد، اگر در آن سن آن كودك را به این كلاس ها نبریم، با مشكلات جدی روبرو خواهند شد، بنده نتوانستم فرزندم را در سنین بین 3 تا 6 سالگی به  كلاس های گفتار درمانی ببرم و زمان طلایی را از دست دادیم و امروز او نمی تواند در كلاس های درسی حاضر شود.

مدیر این پویش مردمی، به برخی آسیب های پیش روی كودكان دارای اختلال اتیسم اشاره كرد و گفت: این كودكان معنای ترس را نمی فهمند، خطر را نمی فهمند و انگار باید همیشه آموزش هایی به این بچه ها داده شود، ارتباطات اجتماعی این كودكان بسیار ضعیف است و به صورت مداوم حضور پدر و مادر در كنار آن ها حس شود تا بتوانند مهارت های لازم را فرا بگیرند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۱۶ - ۱۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷