دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وب دا - تجهیز 4 بیمارستان جدید محلی در ایرانشهر
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با اشاره به تجهیز 4 بیمارستان جدید محلی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در سال گذشته بیش از 155 تخت به سیستم بهداشت و درمان منطقه افزوده شده است.
توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام شد؛ تجهیز 4 بیمارستان جدید محلی در ایرانشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با اشاره به تجهیز 4 بیمارستان جدید محلی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در سال گذشته بیش از 155 تخت به سیستم بهداشت و درمان منطقه افزوده شده است.



به گزارش وبدا، دكتر سعید موحد با اشاره به اینكه بیش از 70 درصد از تجهیزات بیمارستان دلگان ایرانشهر توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تامین شده است، افزود: خوشبختانه با همراهی این نهاد 4 بیمارستان جدید محلی به نام های امید مهرستان، ولی عصر فنوج، امام حسین كنارك و امام رضای دلگان تجهیز شده اند.

موحد یادآور شد: شاخص تخت به ازای هزار نفر جمعیت كه كمتر از 0.5 بود با تجهیز مراكز درمانی منطقه توسط این نهاد به حدود 1.4 رسید كه با توجه به شاخص كل كشوری حائز اهمیتی محسوب می شود و این خود منجر به انقلاب بزرگی در این حیطه شده است.

وی تصریح كرد: با كمك های هیات امنا در سال 1400 بیش از 155 تخت به سیستم بهداشت و درمان منطقه افزود شده كه حدود 35 تخت افزوده شده مربوط به افتتاح بخش روانپزشكی بوده است.

وی اضافه كرد: قرار است تا پایان سال 2 بیمارستان سوانح سوختگی در چابهار و ایرانشهر و یك بیمارستان 64 تخت خوابی نیرو دریایی، یك بیمارستان 32 تخت خوابی پلان دشتیاری و یك بیمارستان 200 تخت خوابی نیز تجهیز و به بهربرداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر با بیان اینكه تجهیز به موقع بیمارستان منجر به نجات جان بیمار شد، گفت: بنده خود شاهد نجات جان بیماری بودم كه نیازمند ارائه خدمت فوری بود و خوشبختانه با توجه به تجهیز و راه اندازی بیمارستان مهرستان توانستیم به موقع ارائه خدمت كنیم در حالی كه از دست دادن زمان طلایی و انتقال بیمار به سایر مراكز درمانی با توجه به فاصله 150 تا 200 كیلومتری و مسیر صعب العبور می توانست نتایج جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینكه به زودی و با حضور جراح قلب بخش آنژیوگرافی قلبی در ایرانشهر افتتاح خواهد شد، گفت: آنژیوگرافی دوم نیز حدود 6 ماه دیگر برای مردم نیازمند چابهار راه اندازی خواهد شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۲۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶