دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وام اشتغال 100 میلیون تومانی برای معلولان
 
حسین صفری رییس اداره بهزیستی دالاهو امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، به تشریح شرایط اخذ وام اشتغالزایی برای مددجویان پرداخت و گفت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه های تخصصی توانبخشی و اجتماعی منوط به اینكه پرونده فعال در سامانه یوآی (UI) داشته، و سابقه دریافت تسهیلات اشتغالزایی از موسسات دیگر را در سامانه اشتغال خود نداشته باشند، می توانند از تسهیلات اشتغالزایی تا سقف یك میلیارد ریال با نرخ سود كم 4درصد بهره مند شوند.

وی در خصوص نحوه دریافت این وام، گفت: مددجویان اداره بهزیستی شهرستان دالاهو برای دریافت وام اشتغالزایی باید مجوز قانونی كسب و كار در هر رشته ای از مجمع امورصنفی و جهاد كشاورزی ارائه كنند.

رییس اداره بهزیستی دالاهو تصریح كرد: تسهیلات مذكور در صورت رضایت  فرد مددجو و معلول با وضعیت شدید و خیلی شدید، شامل اعضای خانواده وی نیز می شود و اینكه مستمری مددجو قطع نخواهد شد و همچنین معلولین دارای وضعیت خفیف و متوسط خود می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وی خاطرنشان كرد: اصل مهم و شرط ضروری در پرداخت تسهیلات، پایدار بودن شغل موردنظر مددجویان و عدم تغییر آن است؛ به عبارت دیگر مددجویان باید فعالیتی را كه انتخاب كنند بعد از دریافت تسهیلات ادامه داده و در همان حیطه اشتغال داشته باشند و به منظور روند تكمیل پرونده ضمانت بانكی معتبر را ارائه كنند.

صفری خاطرنشان كرد: مددجویان می توانند جهت تسریع در روند تشكیل پرونده و آماده سازی شغلی به اداره بهزیستی شهرستان مراجعه كنند.

انتهای پیام/پ
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۲۰ - ۲۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۹