دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی كشور آغاز شد
 
تهران- ایرنا- بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی كشور با رقابت هزار و 677 برگزیده در 10 دانشگاه كشور آغاز شد.
بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی كشور آغاز شد تهران- ایرنا- بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی كشور با رقابت هزار و 677 برگزیده در 10 دانشگاه كشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی سال 1399، هشت صبح امروز جمعه در 10 دانشگاه شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا (همدان)، دانشگاه رازی كرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر كرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برای هزار و 677 برگزیده، آغاز شد.

این المپیاد كه به صورت تشریحی برگزار می شود، تا ساعت 18 امروز ادامه دارد. پیش از این قرار بود روز جمعه 25 مهرماه در كلان شهرهای تهران، كرج، مشهد، اصفهان و ارومیه برگزار شود كه به دلیل شیوع بالای ابتلا به كرونا لغو شد.

نتیجه نهایی این المپیاد اواخر فروردین ماه 1400 اعلام می شود.

تغییرات المپیاد بیست و پنجم

روش معرفی برگزیدگان هم به علت توسعه این المپیاد در سال های گذشته از 2 طریق انجام می شد، نخست شركت در آزمون كارشناسی ارشد و معرفی نفرات برتر، روش دوم نیز برگزاری آزمون به صورت غیرمتمركز در مناطق 10 گانه بود.

آزمون غیرمتمركز مناطق 10 گانه المپیاد علمی دانشجویی امسال برگزار نمی شود و طبق اعلام سازمان سنجش آموزش كشور به دانشگاه ها، دانشجویان واجد شرایط سال سوم مقطع كارشناسی شان در آزمون كارشناسی ارشد امسال شركت كنند.

داوطلبان رشته های مهندسی كامپیوتر، مجموعه علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، مجموعه زیست شناسی سلولی و مولكولی، مجموعه الهیات و معارف اسلامی-علوم قرآنی، مجموعه مهندسی عمران، زبان و ادبیات فارسی، مجموعه علوم تربیتی، مجموعه حقوق، مجموعه روانشناسی، علوم زمین، شیمی، مجموعه فیزیك، آمار، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، مجموعه مهندسی برق، مجموعه مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مجموعه مهندسی مكانیك، مجموعه مهندسی مواد و متالورژی، مجموعه ریاضی، مجموعه زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی، در این المپیاد با یكدیگر رقابت می كنند.

پروتكل های بهداشتی

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، همراه داشتن ماسك سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) از ابتدای ورود به حوزه تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه الزامی است، همچنین داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً فاصله فیزیكی مناسب را رعایت كنند.

پذیرایی ناهار و میان وعده به دانشجویان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود و همراهان دانشجو همانند پدر، مادر، همسر و... اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت و امكاناتی برای پذیرایی و اسكان آن ها وجود ندارد.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- آزمون
- سازمان سنجش آموزش كشور
- المپیاد علمی
پروندهٔ خبری
- آزمون های سراسری در سایه كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱