دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی / از آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا آغاز تكمیل ظرفیت پزشكی آزاد
 
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای كه گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود كه خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور كنید. 9 اسفندماه؛ آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان وزارت ارتباطات در راستای ادامه مشكلات دانشجویان در زمینه آموزش ...


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای كه گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود كه خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور كنید.

9 اسفندماه؛ آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان وزارت ارتباطات
در راستای ادامه مشكلات دانشجویان در زمینه آموزش های الكترونیكی و در اختیار نداشتن اینترنت رایگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از 25 بهمن ماه بسته 60 گیگابایتی اینترنت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده است. براین اساس كلیه دانشجویان و طلاب تا 9 اسفندماه می توانند با مراجعه به سامانه https://ictgifts.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

ثبت نام در آزمون ارشد رشته های گروه پزشكی سال 1400 به تعویق افتاد
بر اساس اعلام مركز سنجش و آموزش پزشكی ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد رشته های گروه پزشكی سال 1400 كه قرار بود از 29 بهمن آغاز شود به هفته آینده موكول شد. این آزمون در روز های 30 و 31 اردیبهشت ماه 1400 برگزار می شود.

تكمیل ظرفیت رشته های علوم پزشكی دانشگاه آزاد آغاز شد
طبق اعلام مركز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی داوطلبان گروه علوم تجربی حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 99 كه بر اساس كارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش كشور مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند جهت شركت در مرحله تكمیل ظرفیت این دانشگاه در رشته های (كاردانی و كارشناسی) گروه علوم پزشكی شركت كنند. داوطلبان تا ساعت 24 روز شنبه دوم اسفندماه می توانند با مراجعه به سامانه مركز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند.

هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از متقاضیان آزمون های سراسری 1400 منتشر شد
هیئت وزیران هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از متقاضیان شركت در آزمون های سازمان سنجش آموزش كشور در سال 1400 را به شرح جدول زیر تعیین كرد.

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی / از آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا آغاز تكمیل ظرفیت پزشكی آزاد

مهلت مجدد ثبت نام كنكور 1400 از 10 اسفند آغاز می شود
ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون سراسری سال 1400 از بازه زمانی دهم تا سیزدهم اسفندماه 99 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور انجام می گیرد. متقاضیانی كه در بازه اعلام شده (دهم تا سیزدهم اسفندماه) در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام می كنند، مشمول هزینه ثبت نام متاخرین آزمون ها (مصوبه هیات وزیران در جلسه 99/08/25) و پرداخت هزینه مازاد 12 هزار تومانی نخواهند بود.

فراخوان ثبت نام جذب اعضای هیئت علمی سال 1399 دانشگاه آزاد
محمدصادق ضیائی، قائم مقام مركز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: با اشاره به اینكه شرایط و جزئیات ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در سامانه ساجد به نشانی sajed.iau.ir قابل مشاهده است، تصریح كرد: متقاضیان می توانند تا نیمه فروردین ماه 1400 برای ثبت نام اقدام كنند.

داوطلبان كنكور ارشد 60 درصد شانس قبولی دارند
احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش اعلام كرد: در مقیاس كلان هر یك از داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد 1400، حدود 60 درصد شانس قبولی خواهند داشت. این مساله باعث افت كیفیت ورود به آموزش عالی می شود كه به واقع تأثیرات ملموسی بر روی پذیرش استعداد درخشان نیز دارد.

ثبت نام در بیستمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از كشور
مهلت ثبت نام در بیستمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از كشور از 27 بهمن ماه 99 آغاز شده است و تا 4 اسفند ماه ادامه دارد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

تقویم آموزشی و زمانبندی ترمیم ثبت نام نیم سال دوم تحصیلی دانشگاه شریف اعلام شد
تقویم آموزشی و زمانبندی ترمیم ثبت نام نیم سال دوم سال تحصیلی 1400-1399 برای كلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه شریف اعلام شد.

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی / از آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا آغاز تكمیل ظرفیت پزشكی آزاد

رشته هوشبری به آزمون كارشناسی ارشد پزشكی 1400 بازگشت
شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی در تازه ترین تصمیم خود اعلام كرد: پذیرش دانشجو در رشته «آموزش هوشبری» تنها برای یك دوره و 3 دانشگاه در آزمون كارشناسی ارشد پزشكی صورت می گیرد.

كارنامه نهایی آزمون دستیاری دندانپزشكی منتشر شد
كارنامه نهایی سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشكی 26 بهمن ماه در سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی sanjeshp.ir منتشر شد.

معاون آموزشی وزارت علوم خواستار لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی شد
علی خاكی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، در نامه ای به دانشگاه ها خواستار مساعدت با دانشجویانی شد كه در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 مشروط شده اند. بر همین اساس دانشگاه ها نیز در راستای مساعدت با دانشجویان به منظور كاهش عوارض روانی كرونا و با توجه به برخی مشكلات ناشی از آموزش به شیوه الكترونیكی، شرایطی ایجاد كردند كه مشروطی دانشجو در نیم سال اول سال تحصیلی 1400-1399 منجر به محدودیت در اخذ حداقل واحد در نیم سال دوم تحصیلی نشود.

امكان مرخصی تحصیلی دانشجویان علوم پزشكی در نیم سال دوم فراهم شد
علی اكبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشكی كشور اعلام كرد كه به دلیل شیوع ویروس كرونا، دانشجویان علوم پزشكی برای نیم سال دوم تحصیلی1400- 1399 می توانند از مرخصی تحصیلی استفاده كنند.

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی / از آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا آغاز تكمیل ظرفیت پزشكی آزاد

بیش از 2 میلیون نمره در سیستم آموزشیار ثبت شده است
ایمان عطارزاده مدیركل توسعه شبكه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینكه تاكنون دو میلیون و 22 هزار و 90 نمره درسی دانشجویان در سیستم آموزشیار ثبت شده است؛ گفت: این تعداد نمره مربوط به ترم اول سال تحصیلی 1399-1400 است كه در سیستم وارد شده است.

بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار شد
غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم گفت: طرح پایش مهارت افزایی مطابق برنامه سالیانه در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی در سال 1399 اجرا شد كه بر این اساس 40 مركز هدایت شغلی و كاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیت های مرتبط با توانمندسازی و اشتغال زایی دانشجویان دانشگاه های سراسر كشور ایجاد گردیده است. مطابق اطلاعات دریافتی از 66 دانشگاه، تعداد دوره برگزار شده در طرح پایش سال 99، بیش از 6000 و تعداد شركت كنندگان در این دوره ها 198 هزار و 141 نفر بوده است.

فرآیند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای اصلاح می شود
طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، در خصوص اصلاح فرایند جذب اعضای هیأت علمی و به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به آن و توجه به نیاز های واقعی واحد های استانی و مراكز تابعه، مقرر شد؛ در این زمینه، تفویض اختیار بیشتری صورت گیرد تا استان ها فرصت داشته باشند در فرایند نیازسنجی به منظور جذب هیأت علمی نقش مؤثری را ایفا كنند.

آغاز فراخوان جذب هیئت علمی / از آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی تا آغاز تكمیل ظرفیت پزشكی آزاد

وزارت بهداشت امتیازات پژوهشی و آموزش دانشگاه ها را بررسی می كند
محمد مهدی صدوقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: وزارت بهداشت در برنامه اخیر خود امتیازات پژوهشی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه ها را بررسی و رتبه علمی دانشگاه را تعیین می كند. به زودی شاخص ها استخراج و به مدیران گروه ها اعلام می شود.

چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد
علی خاكی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: مشكلات و چالش های جدی در سنجش دروس عملی اساتید وجود دارد. برخی اساتید قصد داشتند با آزمون به ارزیابی دروس عملی بپردازند كه نتیجه موفقی نداشت. امید است با كم ‍شدن بیماری كلاس های عملی را به صورت حضوری برگزار كنیم. ستاد ملی كرونا به برخی مناطق مجوز برگزاری كلاس های عملی را داد. همچنین به دنبال این هستیم تا با رعایت پرتكل های بهداشتی كلاس ها به صورت تركیبی از حضوری و مجازی برگزار شود.

دانشجویان دانشگاه آزاد نگران انتخاب واحد و پرداخت شهریه نباشند
ایمان عطارزاده مدیركل توسعه شبكه علمی هوشمند دانشگاه آزاد دانشجویان این روز ها هم در حال شركت در امتحانات و هم انجام انتخاب واحد هستند و به همین دلیل هفته گذشته با در نظر گرفتن دغدغه های دانشجویان برنامه ای تحت عنوان انتخاب واحد تكمیلی به سامانه آموزشیار اضافه شد. ضمناً كلاس درس های جدیدی نیز توسط گروه های آموزشی در حال ارائه و اضافه شدن است و در انتخاب واحد تكمیلی قابل مشاهده خواهد بود.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۹:۰۲ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷