دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی گسترش می یابد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی گسترش می یابد

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی هیات رئیسه دانشگاه، از گسترش همكاری دانشگاه با جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای این نشست، ضمن عرض تبریك به مناسبت ولادت امام رضا (ع)، از چند اتفاق خوب در هفته گذشته گفت كه بازدید از مجتمع توانبخشی هلال احمر با همراهی معاون درمان دانشگاه، از جمله آنها بود كه منجر به همكاری فی مابین دانشگاه و جمعیت هلال احمر خواهد شد.

وی در این زمینه، گفت: این مجتمع توانبخشی به عنوان یك مركز جامع، از امكانات خیلی خوبی برخوردار است و می تواند به دانشجویان و اساتید دانشگاه ما در فعالیت های آموزشی و پژوهشی كمك كند.

وی اظهار داشت : با توجه به ابراز تمایل جمعیت هلال احمر برای همكاری با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امضای تفاهم نامه همكاری با محوریت معاونت درمان دانشگاه پیش بینی شده است كه مقدمات آن پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه همچنین از ملاقات با رئیس سازمان بهزیستی كشور در هفته گذشته، گفت كه بسیار راهگشا بوده و با حسن نیتی كه رئیس سازمان بهزیستی در همكاری با دانشگاه، از خود نشان داد، همكاری با این سازمان شكل جدیدی می گیرد و مقرر شده است تا دكتر خانجانی (معاون فرهنگی - دانشجویی) به عنوان نماینده دانشگاه، موارد همكاری بین دانشگاه و سازمان بهزیستی را پیگیری كند.

دكتر خانكه، از ملاقات با معاون بودجه وزارت بهداشت نیز گفت و افزود: مقرر شده است كه بودجه ای برای تهیه آمبولانس جهت مركز روانپزشكی رازی به دانشگاه اختصاص یابد، و تا وصول آن، همكاران معاونت توسعه، موضوع را پیگیری كنند.

وی از معاونان درمان و آموزش دانشگاه تشكر كرد و اظهار داشت: دكتر لایقی طی این مدت كوتاه، سبب اتفاقات خوبی برای دانشگاه شدند كه جای تشكر دارد و با قبول مسئولیت معاونت آموزشی از سوی دكتر خرم خورشید نیز ارتباطات گروه های آموزشی با این معاونت بهتر شده و امیدواریم كه سال كم تنشی را در پیش داشته باشیم .

وی افزود: دانشجویان رسوبی كه به دلیل شیوع كرونا در كشور، از تحصیل بازمانده بودند، در خوابگاه ها و دانشگاه حضور دارند و در حال ادامه تحصیل هستند.

دكتر خانكه با نقل قول از دانشجویانی كه برای صرف غذا با آنان همنشین شده، كیفیت غذای دانشجویی و وضعیت خوابگاه ها را در شرایط بهتری ارزیابی كرد و گفت: تلاش برای آماده سازی حداقل 10 سوئیت برای دانشجویان متاهل نیز در جریان است.

وی همچنین از معاونان آموزشی، پژوهشی و توسعه خواست كه با تشكیل كمیته مشترك، هر چه زودتر موضوع راه اندازی دانشكده و پژوهشكده سلامت اجتماعی را پیگیری كنند.

رئیس دانشگاه، سفر به استان یزد و بازدید از مركز تحقیقات سالمندی اردكان در هفته گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مركز هم اكنون كهورت سالمندی را اجرا می كند كه اطلاعات فوق العاده ای را برای تحقیقات بعدی و مطالعات كاربردی دانشجویان و اعضای هیات علمی جمع آوری كرده است، ضمن آنكه بنا به پیشنهاد نماینده مردم اردكان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و امام جمعه شهر اردكان كه در این بازدید حضور داشتند، « تاسیس دانشكده توانبخشی، درمانگاه خیریه سالمندی و راه اندازی مدرسه تابستانی در زمینه علوم توانبخشی »، در برنامه دانشگاه قرار گرفت.

در ادامه این نشست، هیات رئیسه وارد دستورجلسه شد كه دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه براساس مواردی از دستور جلسه، گزارش كوتاهی از قراردادهای مربوط به تغذیه در دانشگاه و مركز روانپزشكی رازی، و چگونگی ساماندهی زمین فوتبال دانشگاه، پروژه های اخوان، یافت آباد و مركز رشد فناوری دانشگاه ارائه داد، و دیگر اعضای شركت كننده به اظهارنظر و همفكری با معاونت توسعه برای پیشبرد این پروژه ها پرداختند.

سپس، دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اولویت های خرید تجهیزات آموزشی، خرید تجهیزات برای اسكرین لب و مركز آزمون دانشگاه را در اولویت این برنامه قرار داد و جای مناسب برای اسكرین لب را به شور و مشورت با اعضای هیات رئیسه گذاشت.

پس از تبادل نظر اعضا، مقرر شد تا سه معاون آموزشی، پژوهشی و توسعه، با بازدید از چند محل، بهترین مكان را برای استقرار تجهیزات اسكرین لب، بعنوان یك مركز آزمایشگاهی مشترك و قابل استفاده برای گروه های مختلف آموزشی در نظر بگیرند.

در ادامه، مجموعه گروه های آموزشی تحت نظارت دانشكده سلامت اجتماعی نهایی شد و مقرر گردید تا هر چه زودتر ابلاغ رئیس این دانشكده صادر شود تا پیگیری برنامه راه اندازی دانشكده، با مدیریت ایشان انجام گردد.

پرداخت تمام وقتی چغرافیایی اعضای هیات علمی نیز مبحث دیگری از دستور جلسه هیات رئیسه بود كه مورد تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۹:۲۴ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۶۹