دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

یك هزار نفر از ایثارگران در هرمزگان تبدیل وضعیت شدند
 
بندرعباس- ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: با دستور استاندار، یك هزار نفر از ایثارگران این استان تبدیل وضعیت شدند كه در این زمینه باید از همكاری رییس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان تقدیر كنم.
یك هزار نفر از ایثارگران در هرمزگان تبدیل وضعیت شدند بندرعباس- ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: با دستور استاندار، یك هزار نفر از ایثارگران این استان تبدیل وضعیت شدند كه در این زمینه باید از همكاری رییس دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان تقدیر كنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطا ناوكی روز دوشنبه در یك نشست خبری اظهار داشت: استان هرمزگان در تمام شاخص ها جزو 6 استان اول كشور است كه برای حفظ این سطح تلاش بیشتری را نیز می طلبد.
به گفته وی، در یكسال اخیر 76 نشست با صنایع و ادارات داشته ایم كه منجر به اشتغال 100 نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس شده و بر اساس قانون 20 درصد از اعتبارات فرهنگی ادارات و نهادها باید صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.
مدیركل بنیاد شهید هرمزگان ادامه داد: افزایش 40درصدی حقوق والدین شهدا و 10درصدی حقوق جانبازان و حقوق بگیر شدن جانبازان معسر در كل استان زیر 25 درصد كه حدود 700 نفر بودند، بخش دیگری از فعالیت های انجام شده بنیاد استان در دولت سیزدهم به شمار می رود.
ناوكی در خصوص حق پرستاری والدین شهدای زمین گیر نیز گفت: با رایزنی با بنیاد شهید كشور، 90 درصد والدین شهدا در استان حق پرستاری می گیرند كه حدود 790 نفر هستند.
وی ادامه داد: مركز توانبخشی بنیاد شهید در استان كه از سال 92 كلنگ خورده بود، اكنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه سازی است كه در سه طبقه به ارائه خدمات می پردازد.این مركز در كنار مجموعه استخر بنیاد شهید در مجاورت دانشگاه سما در شهرك نور ساخته شده است.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان درباره ساماندهی گلزار های شهدا نیز بیان كرد: 90 درصد گلزارها از قبل ساخته شده و كار بازسازی سایر گلزارهای باقی مانده نیز در سال جاری انجام می گیرد.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در خصوص فعالیت های شاخص فرهنگی این استان به اهمیت جمع آوری خاطرات شهدا به عنوان بخشی از كارویژه های رسانه ها اشاره كرد و اظهارداشت: رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس نیروی محركه جنگ بودند كه در این زمینه می توان در حوزه مكتوب و آثار هنری فاخری تولید كرد.

برچسب ها
- اشتغال زایی
- هرمزگان
- بندرعباس
- اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۰۶ - ۲۳/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱