دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آموزش و پرورش استثنایی كشور 863 نفر را استخدام می كند
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای 863 نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.


حمیدطریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال در آزمون استخدامی 863 نفر برای ما سهمیه در نظر گرفته شده است و خروجی نیرو های ما كه در حال بازنشسته شدن هستند نیز تقریبا به همین مقدار است و یعنی اگر امسال بتوانیم تمام این افراد را جذب كرده و برای آن ها ابلاغ معلمی بزنیم و سال آینده نیز به همین مقدار جذب كنیم كمبود های ما در زمینه جذب نیرو برطرف می شود. البته باید گفت ما بر خلاف سایر نقاط آموزش و پرورش مشكلاتی كمتری نسبت به كمبود نیرو داریم.

به گفته او در سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود 21 هزار معلم وجود دارد و نزدیك به 140 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد 40 هزار نفر آن ها كودكان اختلالات یادگیری هستند.

او افزود: دانش آموزان استثنایی زیر نظر معلم های عادی ابتدایی آموزش می بینند و این موضوع یعنی این دانش آموزان خدمات اضافه ای از سازمان آموزش و پرورش استثنایی دریافت می كنند، حدود 20 هزار نفر دیگر از این دانش آموزان نیز در طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی هستند و 80 هزار دانش آموز باقی می ماند كه اگر نسبت گرفته شود به ازای هر 4 دانش آموز یك معلم وجود دارد.

حسینی گفت: ما در حوزه نیرو های تخصصی و توانبخشی مشكل داریم كه یا باید از بیرون از مجموعه خرید خدمات انجام دهیم و یا اینكه اداره استخدامی كشور شرایط جذب این افراد را برای ما ایجاد كند.
   تاریخ: ۰۳:۳۳ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۷