دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نوزادان 4 قلو در ارومیه به دنیا آمدند/ وعده كمك مسوولان برای كاهش مشكلات والدین
 
ارومیه - ایرنا - نوزادان چهارقلوی ارومیه ای،در بیمارستان حضرت امام رضا (ع) این شهر به دنیا آمدند و ششمین مورد از چهارقلوزایی در استان طی سال جاری به ثبت رسید.
نوزادان 4 قلو در ارومیه به دنیا آمدند/ وعده كمك مسوولان برای كاهش مشكلات والدین ارومیه - ایرنا - نوزادان چهارقلوی ارومیه ای،در بیمارستان حضرت امام رضا (ع) این شهر به دنیا آمدند و ششمین مورد از چهارقلوزایی در استان طی سال جاری به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق گفته پزشكان وضعیت حال عمومی مادر و نوزادان چهارقلو كه سه شنبه شب به دنیا آمدند، مناسب بوده و مشكلی در خصوص سلامتی آنان وجود ندارد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در عیادت از این نوزادان با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت در استان گفت: در این قالب، امتیازات تشویقی برای همه خانواده هایی كه فرزندان سوم یا بیشتر خود را به دنیا می آورند، اعمال می شود كه این خانواده نیز در این خصوص كمك های لازم را دریافت می كند.

نیّر الهامی افزود: اعطای زمین برای فرزند سوم و بالاتر به مساحت 200 متر مربع با تسهیلات 10 ساله و با 2 سال تنفس در پرداخت اقساط از جمله این موارد است.

وی اضافه كرد: همچنین در راستای كمك به معیشت این خانواده، وام ها و موارد تشویقی متعدد در نظر گرفته شده كه به خانواده این چهارقلوها اعطا می شود.

معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی آذربایجان غربی هم در عیادت از این نوزادان اظهار كرد: كمك هزینه مستمری ماهیانه تا سن دبستان به این نوزادان پرداخت خواهد شد.

رشید حسن زاده ادامه داد: همچنین كمك های موردی تامین شیر خشك خانواده و كمك در رفع نیازهای خانواده در دستور كار این نهاد قرار دارد.

همچنین با وجود نداشتن بیمه تامین اجتماعی، بنا به گفته مسوولان بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه، هزینه زایمان هر چهار قلو رایگان محاسبه شد.

اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم مسوولیت تامین برخی كالاهای ضروری را بر عهده گرفت.

در سال جدید، این ششمین چهارقلوزایی در آذربایجان غربی است كه البته خانواده های آنان در انتظار حمایت مسوولان هستند.

برچسب ها
- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
- آذربایجان غربی
- ارومیه
- استانداری آذربایجان غربی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۰ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶