دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین پاكدشت بازدید كردند
 
پاكدشت- ایرنا- رئیس بهزیستی پاكدشت گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا و صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال پدر بزرگ پاكدشت بازدید كردند.
نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین پاكدشت بازدید كردند پاكدشت- ایرنا- رئیس بهزیستی پاكدشت گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا و صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال پدر بزرگ پاكدشت بازدید كردند.

نادره افشارها روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایندگان كمیسیون اروپایی و عملیات امدادی بشر دوستانه (ECHO) به همراه نماینده صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین ذهنی بالای 14 سال پدربزرگ شهرستان پاكدشت بازدید كردند و از نزدیك با نحوه خدمت رسانی به این افراد آشنا شدند.

وی اظهار داشت: این بازدید در چارچوب برنامه اِكو ( ECHO) و به منظور بررسی نیازهای مراكز شبانه روزی مراقبتی و توابخشی معلولان و سالمندان با محوریت وضعیت اتاق های قرنطینه و ایزولاسیون و بررسی شرایط بهینه و استاندارد سازی این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح كرد: در این بازدید شرایط فیزیكی، تهویه، سرویس بهداشتی و امكانات لازم مورد نیاز اتاق های قرنطینه و ایزولاسیون مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا سازمان جهانی بهداشت، كمك هایی را در این زمینه به مراكز بهزیستی كه از این واحدها و بخش های برخوردارند، ارائه دهد.

نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد از مركز نگهداری معلولین پاكدشت بازدید كردند

افشارها با بیان این كه كارشناسان بهزیستی، نیازهای تخصصی مراكز را احصا می كنند افزود: برای ارتقاء سطح خدمت رسانی لازم است تا دستورالعمل ویژه واحدهای ایزولاسیون و قرنطینه شبانه روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی ویژه معلولان و سالمندان تهیه شود.

رئیس بهزیستی پاكدشت اظهار داشت: در جریان این بازدید مقرر شد تا دستورالعمل بهزیستی و آئین نامه مراكز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی از سوی مسئولان ارائه شده و با مشاوره و بررسی مجدد، بهترین سیستم تهویه اتاق قرنطینه و ایزولاسیون این مراكز طراحی و اجرا شود.

مركز توانبخشی معلولان بالای 14 ساله پسران پدربزگ پاكدشت فعالیت خود را از سال 1380 آغاز كرده و هم اكنون 150 نفر در این مركز تحت مراقبت قرار دارند.
شهرستان پاكدشت از 3 مركز شبانه روزی معلولین بالای 14 سال برخوردار است كه 2 مركز مخصوص دختران و یك مركز مخصوص پسران است.
علاوه بر این 5 مركز توانبخشی روزانه نیز در پاكدشت مشغول به فعالیت می باشند.

برچسب ها
- اتحادیه اروپا
- سازمان جهانی بهداشت
- پاكدشت
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۱ - ۲۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵