دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

برپایی سومین درمانگاه جهادی در شیراز
 
سومین درمانگاه جهادی سلامت، با هدف ارائه خدمت به اقشار آسیب پذیر و كم برخوردار با حضور شماری از اساتید دانشگاه، استاندار فارس و مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس، برپا شد.
برپایی سومین درمانگاه جهادی در شیراز رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس پنجشنبه 26 خرداد در حاشیه برپایی درمانگاه جهادی سلامت، گفت: این سازمان با جذب و دعوت از اساتید و كاركنان بسیجی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در راستای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در اقشار آسیب پذیر و مناطق كم برخوردار استان فارس، اقدام كرده است كه یكی از این برنامه ها حضور تیم های جهادی سلامت به صورت ثابت در محله های كم برخوردار است.

سرهنگ حسین صمصام خدمات این تیم های جهادی را در حوزه های بهداشتی، درمانی و آموزشی و در سطح یك و سطح دو اعلام كرد و افزود: همچنین یكی از برنامه های بسیج جامعه پزشكی استان، راه اندازی درمانگاه های جهادی در سطح شهر است، به این صورت كه درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی سطح شهر در روزهای پنجشنبه در اختیار بسیجیان جامعه پزشكی آن مركز درمانی قرار می گیرد و با حضور اساتید برجسته بسیجی، درمانگاه برپا می شود.

او برپایی درمانگاه جهادی در درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) را سومین برنامه جهادی در این سطح برشمرد كه با حضور 6 نفر از اساتید دانشگاه در رشته های ارتوپدی، اطفال، زنان، جراحی عمومی، مغز و اعصاب و توانبخشی و همچنین با حضور پزشك عمومی، مراجعان از خدمات سلامت به صورت رایگان بهره مند شدند.

صمصام جامعه هدف این برنامه جهادی را افراد تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و قشر كارگران زحمتكش جامعه عنوان كرد و ادامه داد: برنامه بسیج جامعه پزشكی به صورت ماهانه در مناطق مختلف شهر ادامه دارد و در صورت نیاز پس از معرفی بیماران به بسیج جامعه پزشكی، روند ادامه درمان بیماران با ارجاع به مراكز درمانی و بیمارستان ها به صورت رایگان دنبال می شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی فارس، در مواردی كه نیاز به انجام عمل های جراحی پر هزینه باشد، با همكاری اداره اوقاف استان فارس، كمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، تلاش می شود تا این موارد نیز به صورت رایگان انجام شود.

او با بیان اینكه تمام خدمات ارایه شده در درمانگاه های جهادی از جمله ویزیت، اقدامات تشخیصی مانند آزمایش و سونوگرافی و تحویل دارو به طور رایگان بوده است، اظهار امیدواری كرد این برنامه ها به صورت مستمر تداوم داشته باشد.

صمصام با قدردانی از حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری اینگونه برنامه های جهادی، از نهادها و سازمان های مختلف خواست با هم افزایی و تعامل، در برپایی اردوهای جهادی و تهیه تجهیزات و امكانات موردنیاز مشاركت داشته باشند تا شاهد توسعه كمی و كیفی ارایه خدمت به محرومان جامعه باشیم.

رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس گفت: درمانگاه حضرت رسول اعظم(ص) یك درمانگاه خیریه است كه زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شیراز، خدمت رسانی می كند و برپایی این اردوی جهادی نیز با همكاری و استقبال مدیران و كاركنان این مجموعه، از این حركت جهادی انجام گرفته است.

استاندار فارس نیز ضمن دعوت از پزشكان جوان استان برای مشاركت فعالانه در اردوهای جهادی و خدمت به محرومان جامعه، این امر را موجب تقویت روحیه معنویت در جامعه پزشكی دانست.

محمدهادی ایمانیه كه به عنوان یكی از پزشكان مشاركت كننده در سومین درمانگاه جهادی بسیج جامعه پزشكی فارس حضور داشت، با قدردانی از برگزاری اردوهای جهادی در راستای ارایه خدمات سرپایی به مردم و افزایش سلامت مردم، گفت: راه اندازی اینگونه اردوهای جهادی می تواند نواقصی را كه ممكن است در ارائه خدمات سلامت به اقشار محروم جامعه وجود داشته باشد برطرف كرده و چرخه نظام سلامت را تكمیل كند.

او با اشاره به استقرار پزشكان خانواده در شهرها و روستاهای استان فارس افزود: پزشكان خانواده به شكل وسیعی ارایه خدمات سلامت را پوشش می دهند كه جای خوشحالی دارد، اما ممكن است گاهی خدمات به طور كامل قابل ارایه نباشد و برپایی اینگونه اردوهای جهادی، در همین راستا صورت گرفته است.

ایمانیه انجام آزمایش های پزشكی و بررسی های پاراكلینیكی با حضور پزشكان متخصص و یا ارجاع بیماران از پزشكان خانواده عمومی به پزشكان متخصص و فوق تخصص را دیگر دستاورد برگزاری این اردوهای جهادی عنوان كرد.

این پزشك فوق تخصص اطفال، برگزاری اردوهای جهادی را موجب خدمت رسانی بهتر به بیماران، به ویژه قشر ضعیفی كه ممكن است توان مراجعه به مطب ها، كلینیك ها و بیمارستان ها را نداشته باشند و همچنین تقویت روحیه معنویت در جامعه پزشكی عنوان كرد.

ایمانیه با تاكید بر هماهنگی و همكاری بیشتر دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی استان با بسیج جامعه پزشكی، از اساتید و پزشكان عمومی، متخصص و فوق تخصص و به ویژه پزشكان جوان خواست تا فرصت حضور در این برنامه های جهادی را غنیمت بشمارند و در برپایی هرچه بهتر این برنامه ها مشاركت داشته باشند تا این سنت حسنه كه از فارس و شیراز آغاز شده است، همچنان تداوم یابد و مانند گذشته الگویی مناسب برای سایر نقاط كشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز گفت: تمام كارهایی كه در حوزه بهداشت و درمان انجام می شود، شكل و قالب جهادی دارد و در راستای خدمت رسانی به مردم است و ارایه خدمات سلامت در درمانگاه هایی كه امكان دسترسی به خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای مردم در حاشیه شهر یا مناطق دورافتاده را فراهم می سازد، بسیار ارزشمند و در راستای همان اقدامات جهادی است.

برپایی سومین درمانگاه جهادی در شیراز

سید وحید حسینی با اشاره به اهمیت اقدامات بسیج جامعه پزشكی در برگزاری اردوهای جهادی و هماهنگی و دعوت منظم از پزشكان متخصص و فوق تخصص برای مشاركت در این اردوها اظهار كرد: برگزاری اینگونه رویدادهای جهادی موجب شناسایی به موقع بیماران و ارجاع به مراكز درمانی شده و از مواجهه با برخی تبعات جبران ناپذیر بیماری ها می كاهد.

حسینی با دعوت از پزشكان جوان و افرادی كه به تازگی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی فارغ التحصیل شده اند برای مشاركت در اینگونه اقدامات جهادی، گفت: این اقدام انسان دوستانه در كنار اینكه برای آنان خیر و بركت معنوی به همراه دارد، موجب می شود تا با مشكلات مردم از نزدیك آشنا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، برگزاری ماهانه درمانگاه ها و اردوهای جهادی را اقدامی ارزنده خواند و ابراز امیدواری كرد دستاورد مهم اینگونه اقدامات جهادی، شناسایی زودهنگام بیماران و ارجاع آنان به سطوح تخصصی بالاتر برای درمان به موقع باشد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۰:۰۰ - ۲۶/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳