دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

15 مددجوی بهزیستی قزوین با كاشت حلزون از نعمت شنوایی برخوردار شدند
 
قزوین - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: در یكسال گذشته 56 میلیون تومان كمك هزینه كاشت حلزون شنوایی به 15 نفر از مددجویان تحت پوشش استان پرداخت كه به برخورداری آنها از نعمت شنوایی منجر شده است.
15 مددجوی بهزیستی قزوین با كاشت حلزون از نعمت شنوایی برخوردار شدند قزوین - ایرنا - سرپرست اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: در یكسال گذشته 56 میلیون تومان كمك هزینه كاشت حلزون شنوایی به 15 نفر از مددجویان تحت پوشش استان پرداخت كه به برخورداری آنها از نعمت شنوایی منجر شده است.

علی دهباشی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:كاشت حلزون، استفاده از یك وسیله كوچك الكترونیكی است كه می تواند برای فردی كه دچار كم شنوایی شدید یا ناشنوایی كامل است، حس شنیدن صدا را ایجاد كند.

وی با بیان اینكه دستگاه كاشت حلزون شامل یك میكروفون، یك پردازشگر و یك فرستنده و گیرنده (سیمیلاتور) است، افزود: این دستگاه، شنوایی طبیعی را باز نمی گرداند اما به فردی كه دچار ناشنوایی است، صورت جدید و كارآمدی از صداهای موجود در محیط را می دهد و او را قادر به درك درست گفتار می كند.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان قزوین با بیان اینكه دستگاه كاشت حلزون با سمعك تفاوت دارد، افزود: سمعك ها صداها را تقویت می كنند، در حالیكه دستگاه كاشت حلزون، بخش های آسیب دیده گوش را دور می زند و به صورت كاملا مستقیم عصب شنوایی را تحریك می كند.

وی ادامه داد: شنوایی از طریق كاشت حلزون با شنوایی طبیعی متفاوت است و یادگیری و فهم آن به زمان نیاز دارد.

این مسوول همچنین گفت: كودكان و بزرگسالانی كه از كم شنوایی یا ناشنوایی كامل رنج می برند، می توانند دستگاه كاشت حلزون را دریافت كنند.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان قزوین در خصوص كمك های مالی در این زمینه، گفت: در یكسال گذشته حدود 56 میلیون تومان كمك هزینه كاشت حلزون شنوایی به 15 نفر از مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

وی افزود: برای كاشت حلزون به ازای هر فرد، سه میلیون و 700 هزار تومان اعتبار تعلق گرفته است.

دهباشی پور تصریح كرد: پس از انجام این عمل به این دلیل كه فرد دركی از صدا ندارد، باید در كلاس های تربیت شنیداری شركت كند كه بسته به میزان و شدت معلولیت شنوایی یك تا پنج سال باید این روند آموزشی ادامه داشته باشد.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- استان قزوین
- بهداشت و سلامت
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۰۵ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۹