دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

احداث 100 هزار واحد مسكن محرومین در اولویت بنیاد مسكن قرار دارد
 
گروه استان ها- معاون پشتیبانی و هماهنگی استان های بنیاد مسكن گفت: احداث 100 هزار واحد مسكن برای محرومان در اولویت برنامه های بنیاد مسكن قرار دارد و تلاش بر احداث واگذاری این واحدها است.
احداث 100 هزار واحد مسكن محرومین در اولویت بنیاد مسكن قرار دارد
گروه استان ها- معاون پشتیبانی و هماهنگی استان های بنیاد مسكن گفت: احداث 100 هزار واحد مسكن برای محرومان در اولویت برنامه های بنیاد مسكن قرار دارد و تلاش بر احداث واگذاری این واحدها است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از بنیاد مسكن استان، هادی درفشی در مراسم افتتاح یكی از كارخانجات زیر نظر بنیاد مسكن در شهرك صنعتی شماره 2 اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسكن كه به صورت تخصصی در ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسكونی فعالیت می كند، برای تأمین مصالح استاندارد و مطلوب خود از تولیدات بنیاد بتن وابسته به بنیاد مسكن استفاده می كند.

وی تصریح كرد: تولیدات كارخانه های بنیاد بتن به صورت مناسب و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه تولید و روانه بازار مصرف می شود تا در بحث استحكام بنا و همچنین ساخت اصولی و فنی واحدهای مسكونی روستایی و حتی شهری مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی استان های بنیاد مسكن گفت: بنیاد مسكن برای تولید واحدهای مسكونی با دوام نیازمند مصالح و همچنین تجهیزات مدرن با فناوری های روز است كه قطعاً در ساخت مسكن سعی ما بر این است تا از این مصالح استفاده كرده و به نوعی هزینه تخریب و دوباره كاری در ساخت واحدهای مسكونی را به حداقل برسانیم.

درفشی ضرورت تولید و استفاده از این مصالح با دوام را به ویژه در ساخت واحدهای مسكونی روستایی ضروری اعلام كرد و افزود: در كنار ساخت و تولید مسكن و همچنین مقاوم سازی واحدهای مسكونی استفاده از مصالح با كیفیت و ایجاد شركت های با دانش فنی و مهندسی قوی، مد نظر و مورد توجه جدی است.

معاون وزیر راه در زنجان: دولت بعدی مكلف به ادامه اجرای طرح اقدام ملی مسكن است
203 هزار متقاضی طرح ملی مسكن به بانك معرفی شدند
عضو جدید هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسكن منصوب شد
وی خاطرنشان كرد: با استفاده از ظرفیت همه استان ها تولید مصالح به ویژه بتن های آماده و پیش ساخته با هدف كاهش هزینه ها و مقاومت واحدهای مسكونی از طریق بنیاد بتن ایران تأمین می شود كه خوشحال هستیم در استان اردبیل نیز كارخانه ای با همین قواره احداث شده تا مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

درفشی اضافه كرد: كشور ما یكی از كشورهای آسیب خیز در بحث سیل، زلزله و حوادث قهری است كه عمده واحدهای مسكونی نیز به دنبال این حوادث با تخریب روبه رو می شوند كه ضرورت دارد سالانه 250 هزار واحد مسكن در مناطق روستایی كه عمدتاً كم دوام و آسیب دیده هستند، مورد مرمت و بهسازی قرار گیرند.

وی بیان كرد: امسال 100 هزار واحد مسكن روستایی برای محرومان در دستور كار بنیاد مسكن است كه در همه مناطق سعی بر احداث و واگذاری این واحدها برای جامعه هدف كمیته امداد و بهزیستی است.

درفشی با قدردانی از مشاركت استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به عنوان استان های معین در بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده ادامه داد: 200 هزار واحد در كشور در قالب عملیات نوسازی و بازسازی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته تا به نوعی ساكنان این واحدها بتوانند با خیال راحت در این مجموعه ها سكنی گزینند.

وی اظهار كرد: در سال های گذشته به دنبال وقوع حوادث طبیعی و قهری ما با فرو ریختن واحدهای كم دوام در مناطق روستایی بودیم كه عملیات مقاوم سازی این واحدها با قوت و قدرت شروع شده و همچنان ادامه دارد.

معاون بنیاد مسكن به حضور موفق استان اردبیل در مناطق سیل زده لرستان و همچنین مناطق زلزله زده اهر در سال های گذشته اشاره كرد و گفت: فعالیت های بنیاد مسكن استان در این مناطق به حدی قابل تقدیر است كه حتی دو نفر از همكاران بنیاد مسكن در معمولان لرستان جان خود را در مسیر خدمت از دست دادند.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷