دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجم
 
ایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجم
ایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجمایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجمایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجمایجاد 500 هزار شغل برای دهك های اول تا پنجم

تابناك/گیلان معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد، با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال، كمیته امداد را مكلف به ایجاد 500 هزار شغل برای دهك های یك تا پنج دانست و گفت: باید مددجویان را به درجه ای از خودكفایی برسانیم كه توانمند و از چرخه حمایت كمیته امداد خارج شوند.

حسین فتاحی در حاشیه رویداد كار - آیین كج چینی در لنگرود در گفت وگو با تابناك گیلان گفت، كمیته امداد امام خمینی(ره) را یكی از اولین نهادهای تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار كرد: فلسفه تشكیل كمیته امداد رسیدگی به امور محرومان بوده است.

وی یكی از اصلی ترین اقدامات كمیته امداد برای محرومان طی سالیان متمادی از فعالیت این نهاد را پیگیری جهت اشتغال مددجویان دانست و افزود: باید مددجویان را به درجه ای از خودكفایی برسانیم كه توانمند و از چرخه حمایت كمیته امداد خارج شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد، اشتغالزایی را یكی از سیاست های اصلی این نهاد دانست و اضافه كرد: رهبر انقلاب در احكامی كه برای ریاست كمیته امداد صادر فرمودند، بر ایجاد درآمد با ثبات با حفظ كرامت و شخصیت مددجویان به عنوان یكی از اصلی ترین راهبردهای این نهاد تاكید كردند.

فتاحی، با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال، كمیته امداد را مكلف به ایجاد 500 هزار شغل برای دهك های یك تا پنج دانست و خاطرنشان كرد: مجلس شورای اسلامی 25 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره 16 و 1400 میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره 18 را جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به كمیته امداد تخصیص داده است.

وی با بیان اینكه كمیته امداد علاوه بر پرداخت تسهیلات نظارت بر ایجاد شغل را پیگیری می كند، گفت: با وجود تورم و گرانی، عزم خود را جهت اشتغالزایی و نهایتا ایجاد درآمد برای مددجو و خروج او از چرخه حمایت جزم كردیم.

معاون امور مجلس كمیته امداد، حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق مشاغل خانگی همچون نوغان را در دستور كار دانست و یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال 1401 بتوانیم 500 هزار شغل را ایجاد كنیم
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۰:۳۴ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶