دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

اجرای صحیح مصوبات مجلس مسیر ازدواج جوانان را آسان می كند
 
اجرای صحیح مصوبات مجلس مسیر ازدواج جوانان را آسان می كند
سید ناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال در ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال،اجرای صحیح مصوبات مجلس مسیر ازدواج جوانان را آسان می كند.

به گزارش روابط عممی اداره كل ورزش وجوانان استان اردبیل، سیدناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: مجموعه اقدامات حمایتی اخیر مجلس شورای اسلامی و دولت در حمایت از خانواده و تسهیل امور جوانان و صیانت از جمعیت جوان جامعه از جمله ارائه تسهیلات ویژه برخورداری از مسكن و خودرو در ازدواج تاثیرگذار بوده و تهدید كاهش جمعیت جوان كشور ناشی از كم رنگ شدن فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در بین همسران جوان در سال های آینده را كاهش خواهد داد.

وی خاطر نشان كرد: در شرایطی كه مشكل گرانی خرید و اجاره بهای مسكن جوانان را رنج می دهد، افزایش سقف تسهیلات ازدواج راهكار مناسبی برای تشویق جوانان به ازدواج نیست.

میرمرسلی افزود: در شهر كوچكی مثل خلخال بیشتر جوانان توانایی تامین ودیعه و اجاره بهای غیرمتعارف را برای اجاره مسكن برای تشكیل زندگی ندارند و در بسیاری از موارد همین عوامل موجب جدایی همسران از همدیگر می شود.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال اظهاركرد: در حالی كه بسیاری از جوانان این شهرستان مشكل بیكاری ، مسكن و افزایش قیمت لوازم خانگی و جهیزیه دارند ، پس از دریافت تسهیلات ازدواج علاوه بر مشكلات قبلی دچار بدهكاری به علت ناتوانی در پرداخت اقساط وام ازدواج می شوند.

وی به راه اندازی كمیته سامان ازدواج در خلخال اشاره كرد و تسهیل در ازدواج ، كمك به تشكیل خانواده در بین قشر جوان و استفاده از ظرفیت مالی خیرین در این امر خیر را از اهداف راه اندازی این كمیته ذكر كرد.

وی همچنین بر لزوم هموار كردن مسیر ازدواج آسان جوانان ، حذف فرهنگ های غلط مرسوم شده امروزی از جمله تشریفات گزاف عروسی ، ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه ، استفاده از ظرفیت تشكل های مردم نهاد غیردولتی و برگزاری دوره های آموزشی قبل ، حین و پس از ازدواج برای زوجین برای افزایش دوام زندگی زوجین و پیشگیری از پدیده شوم طلاق تاكید كرد.

او افزایش سن ازدواج در بین جوانان بدلیل بیكاری ، افزایش روزافزون خرید و اجاره بهای مسكن ، رشد قیمت كالاهای اساسی و افزایش هزینه های مربوط به برگزاری مراسم ازدواج را از عوامل كم رنگ شدن امر مقدس ازدواج ذكركرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: در صورت ادامه روند فعلی و كم شدن ازدواج آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش خواهد یافت.

میرمرسلی با بیان اینكه 10 درصد جمعیت خلخال سالخورده هستند، گفت: در صورتی كه چاره ای برای افزایش میل به ازدواج جوانان در سن مقرر اندیشیده نشود جمعیت سالخورده این شهرستان در آینده به سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت خیرین و تشكیل مجمع خیرین ازدواج در خلخال برای كمك به ازدواج جوانان شد و افزود: تشكیل مجمع خیرین ازدواج می تواند بسیاری از مشكلات را كه دولت قادر به حل آنها نیست ، برطرف و از طرفی ازدواج جوانان را تسهیل كند.

لینك كوتاه: https://news.msy.gov.ir/news/2319052.htm
   تاریخ: ۰۰:۳۰ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶