دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

شورای بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شورای بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس بسیج جامعه پزشكی تهران بزرگ، رئیس بسیج جامعه پزشكی دانشگاه و سایر اعضای شورا در سالن شهید احدی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی بسیج جامعه پزشكی دانشگاه؛ سرهنگ " محمد درویش زاده " رئیس بسیج جامعه پزشكی تهران بزرگ در سخنانی ضمن تشكر از برگزاری این جلسه، برنامه های ابلاغ شده و تببین برنامه های و بررسی نقاط قوت و ضعف را از اهم سرفصل های این جلسه ذكر كرد.

وی گفت: ما دنبال هم افزایی هستیم، ظرفیت ها را بشناسید و بعد از شناسایی ظرفیت ها، ارتباط دهی های لازم در جهت هم افزایی و رفع مشكلات دانشگاه ها و بیمارستان ها و شناسایی جامعه هدف و استفاده از ظرفیت های دانشگاه به صورت تخصصی به صورت منظم در دستور كار باشد، با ایجاد همدلی از همه ظرفیت های انسانی استفاده كنید و به صورت زیر ساختی كار كنیم و از هر مطالبه ای كه قابل پشتیبانی باشد، بسیج جامعه پزشكی تهران بزرگ حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام خواهد داد.

پیش از سخنان سرهنگ درویش زاده، دكتر "سیامك طهماسبی" رئیس بسیج جامعه پزشكی دانشگاه ضمن خیر مقدم به رئیس بسیج جامعه پزشكی تهران بزرگ و هیات همراه، گزارشی از عملكرد بسیج جامعه پزشكی دانشگاه را ارائه داد.

وی گفت، كار داوطلبی در این دوران، سخت تر از دوران جنگ شده است و در این شرایط اقتصادی، افرادی كه به صورت جهادی و داوطلبانه فعالیت می كنند، جای تقدیر دارند، دانشگاه ما اقتضائات، توانمندی ها و محدودیت های خاص خودش را دارد، ولی وقتی با برنامه ای كه قالب یكسان دارد، مقایسه صورت می گیرد، قضاوت غیر منصفانه صورت گرفته است.

دكتر طهماسبی افزود: اقتضائات، توانمندی های دانشگاه ما متفاوت از سایر دانشگاه های علوم پزشكی كشور است، یكی از توانمندی ها می تواند سنجش نیازهای اجتماعی و ارائه راهكارهای اجتماعی باشد و تنها دانشگاهی كه می تواند در این حوزه به صورت تخصصی كار انجام دهد، این دانشگاه است و پروژه هایی از این نوع، قابل ارائه و حتی می تواند در سطح ملی اجرا شود و این یك توانمندی است، در مباحث توانبخشی هم همین طور، اگر این بروكراسی های اداری نباشد، می توانیم به جامعه هدف خدمات ارزنده ای داشته باشیم كه ما از بسیج جامعه پزشكی تهران خواستاریم كه اگر می توان این بروكراسی ها را كم كرد و در وزارت بهداشت تسهیل گر باشند، ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش در دانشگاه وجود دارد.

وی در ادامه تصریح كرد: برنامه ریزی های خوبی در سطح دانشگاه و مراكز تابعه جهت شناساندن تفكر بسیجی انجام شده است و جلوگیری از فساد، محور اصلی برنامه های ما است و موضوع حیاء، عفاف و حجاب در حال پیگیری است و همچنین برای مركز سلامت اجتماعی و سبك زندگی ایرانی، آئین نامه ای طراحی و به زودی از طرف وزارتخانه ابلاغ خواهد شد.

در ادامه، سایر اعضای شورا پیرامون موارد مطروحه در جلسه اعم از نقش دانشگاه در حركت های اجتماعی، شناسایی نیازهای اجتماعی و برنامه ریزی برای بقیه دانشگاه ها در این زمینه، پژوهش های جامعه محور، فعال كردن شركت های دانش بنیان و... به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور

   تاریخ: ۱۶:۴۰ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۸