دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اعلام اولویت های واكسیناسیون كرونا در بین ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا
 
مدیركل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واكسن كرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا توضیحاتی ارائه كرد.
اعلام اولویت های واكسیناسیون كرونا در بین ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا
مدیركل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واكسن كرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا توضیحاتی ارائه كرد.

«امیر كریمی» مدیركل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تزریق واكسن كرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا گفت: هماهنگی هایی با وزارت بهداشت هم به صورت مكاتبه و هم به صورت تلفنی انجام شده و قرار است به زودی پس از اعلام اولویت ها از سوی ما به وزارت بهداشت واكسیناسیون انجام شود.

وی با بیان اینكه تزریق واكسن كرونا پروتكل ویژه ای دارد كه باید توسط كادر درمان انجام شود و یك واكسن ساده نیست، ادامه داد: از همین رو واكسیناسیون توسط وزارت بهداشت انجام می شود، اما اولویت ها را ما به وزارت بهداشت اعلام می كنیم. براساس اعلام وزارت بهداشت نیز قرار است در مرحله اول 10 هزار دوز در اختیار ما قرار دهند و واكسیناسیون توسط این وزارتخانه برای افرادی كه ما اعلام می كنیم، براساس اولویت انجام شود.

مدیركل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح كرد: وزارت بهداشت اعلام كرده است كه در ابتدا كادر درمان كه در بخش های مراقبت های ویژه فعالیت می كنند و سپس سایر كادر درمان واكسینه می شوند و در مرحله سوم كه سایر افراد جامعه براساس اولویت واكسینه می شوند، ایثارگران نیز در این گروه قرار دارند و در اولویت هستند. ما نیز براساس تعداد دوز واكسنی كه از سوی وزارت بهداشت تخصیص داده می شود، اولویت هایمان را اعلام می كنیم.

كریمی با بیان اینكه بزودی واكسیناسیون براساس اولویت ها در میان ایثارگران نیز انجام خواهد شد، گفت: در ابتدا جانبازان شیمیایی شدید در اولویت تزریق واكسن كرونا هستند، پس از آن جانبازان 70 درصد به بالا كه ضایعات قابل توجهی دارند مانند جانبازان قطع نخاع و جانبازانی كه از دو چشم نابینا هستند و همچنین جانبازانی كه بیش از دو عضو قطع شده دارند. والدینی كه بیش از دو شهید داشته اند نیز در اولویت و در فاز اول واكسیناسیون ایثارگران هستند.

وی ادامه داد: در فاز بعدی جانبازان 50 تا 70 درصد و افرادی كه به بیماری های صعب العلاج مبتلا هستند مانند افرادی كه مبتلا به بیماری های قلبی، كبد و كلیوی پیشرفته هستند، این افراد هم شامل جانبازان و هم خانواده معظم شهدا، والدین، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران هستند. در فاز نهایی كه جمعیت بیشتری از كشور قرار است واكسینه شوند سایر ایثارگران كه درصد جانبازی كمتری دارند نیز واكسینه می شوند.

مدیركل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان كرد: ما شخص به شخص افراد را براساس كد ایثارگری به وزارت بهداشت اعلام می كنیم و اینگونه نیست كه بگوییم به طور مثال در فاز اول به 10 هزار نفر واكسن بزنند ما براساس اولویت هایی كه اعلام كردیم اسامی را براساس كد جانبازی و ایثارگری این افراد به وزارت بهداشت اعلام می كنیم و این افراد توسط وزارت بهداشت واكسینه می شوند.

كریمی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره وضعیت كرونا در میان جانبازان و ایثارگران گفت: اطلاعات و بررسی های ما نشان می دهد كه ابتلا به كرونا در میان جانبازان و ایثارگران از نُرم جامعه پایین تر است، چراكه جانبازان و ایثارگران به مشكلات خودشان واقف هستند و مراقبت بیشتری از خود می كنند. همچنین اطلاعیه ها و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از كرونا به جانبازان و ایثارگران ارائه شده است.
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۰۹:۴۳ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲