دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ساماندهی معتادان متجاهر و كودكان كار، 2 اولویت نخست شهرداری تهران هستند
 
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو اظهار كرد: زاكانی درباره توان و عزم شهرداری تهران برای مقابله با پدیده های آسیب های اجتماعی و به ویژه ساماندهی كودكان كار تردیدی ایجاد نكردند بلكه به این نكته اشاره كردند كه حل این معضلات نیازمند یك عزم ...


عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو اظهار كرد: زاكانی درباره توان و عزم شهرداری تهران برای مقابله با پدیده های آسیب های اجتماعی و به ویژه ساماندهی كودكان كار تردیدی ایجاد نكردند بلكه به این نكته اشاره كردند كه حل این معضلات نیازمند یك عزم فرا سازمانی و فراتر از شهرداری تهران است.

وی تصریح كرد: همانطور كه می دانید آسیب های اجتماعی ابعاد پیچیده و علل مختلفی دارند و بخش های مختلفی از اجتماع و محیط شهری با آن ها درگیر هستند و طبیعی است كه سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مختلفی هم باید در این فضا كمك كنند.

سخنگوی شهرداری تهران تاكید كرد: اشاره زاكانی به این نكته كه "حل مشكلات كودكان كار خارج از توان شهرداری است " با این منظور بود كه در واقع شهرداری تهران مثل خیلی از موارد دیگر در دوره جدید مدیریت شهری خود را پیشتاز و در مركز و در معرض مطالبه مردم می داند تا مشكلات را حل كند.

ضرورت عزم سازمان ها و مردم برای حل معضل كودكان كار محمدخانی همچنین اضافه كرد: ما شك نداریم كه آسیب های اجتماعی را بخشی و صرفا با توجه به یك سازمان نمی توانیم حل كنیم و همه باید در كنار همدیگر باشند و البته از طرف مردم هم عزم جدی وجود داشته باشد و این به معنی زیر سوال بردن وظایف سازمان ها نیست و سازمان ها نیز حتما باید وظایف خود را انجام بدهند اما نیازمند یك هم افزایی است.

وی خاطرنشان كرد: طبق بعضی از آمارها ما بیش از 5000 كودك كار در تهران داریم و عدد نهایی این كودكان را طبیعتا سازمان های ناظر مثل سازمان بهزیستی و دیگر نهادها كه وظیفه رصد را دارند باید اعلام كنند اما حتی وجود یك عدد كودك كار برای شهری چون تهران هم زیاد است.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه كرد: شهرداری همه امكانات خود را برای حل مشكلات حوزه كودكان كار در اختیار قرار داده است و شهردار تهران نیز بارها در قرارگاه مقابله با آسیب های اجتماعی به این موضوع در كنار موضوع معتادان متجاهر تاكید كرده و اولویت جدی مجموعه شهرداری تهران همین مسئله است.

گفتنی است علیرضا زاكانی شهردار تهران در جلسه وزارت كشور كه به مناسبت بیست و دوم خرداد ماه سال جاری در وزارت كشور برگزار شد، حل مشكلات كودكان كار را خارج از توان شهرداری برشمرده بود.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۶:۱۷ - ۲۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۲