دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ارتقاء استاندارد خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور بر ارتقا استاندارد خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی اشاره كرد و گفت: خانه های نگهداری این فرزندان باید به حداكثر 12 نفر در هر خانه برسد.
ارتقاء استاندارد خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور بر ارتقا استاندارد خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی اشاره كرد و گفت: خانه های نگهداری این فرزندان باید به حداكثر 12 نفر در هر خانه برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر دوره آموزشی كارشناسان مسئول امور كودكان و نوجوانان سراسر كشور با حضور «محمد نصیری» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور، «سید علی كاظمی» قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه، «سعید بابایی» مدیركل دفتر امور كودكان و نوجوانان بهزیستی كشور و جمعی از كارشناسان مسئول دفتر امور كودكان و نوجوانان سراسر كشور برگزار شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با بیان اینكه سیاست بهزیستی مراقبت از كودكان فاقد سرپرست مؤثر در بستر خانواده است، گفت: بهزیستی با تدوین فرآیندها درصدد تسهیل در فرآیند واگذاری سرپرستی این كودكان مطابق با ضوابط قانونی است.

وی بر ارتقا استاندارد خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی اشاره كرد و گفت: خانه های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی كشور باید به حداكثر 12 نفر در هر خانه برسد.

در ادامه، قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینكه اقدامات حمایتی برای كودكان نیازمند همكاری قوه قضائیه و سازمان بهزیستی كشور است، گفت: تلاش حوزه قضا ایجاد هم افزایی برای حمایت هرچه بیشتر از كودكان فاقد سرپرست مؤثر است و بدون پیوند نظام عدالت و نظام حمایت، نمی توان انتظار بسیاری برای حمایت از حقوق كودكان داشت.

همچنین مدیركل دفتر امور كودكان و نوجوانان بهزیستی كشور، تصریح كرد: ما به دنبال ایجاد زندگی با كیفیت در مراكز برای فرزندان هستیم، لذا انتقال فرزندان به خانواده های زیستی و جایگزین، اولویت بیشتری دارد.

بابایی، اذعان كرد: ما همان گونه كه نسبت به جسم این كودكان مسئولیت داریم نسبت به روان آنان نیز مسئول هستیم؛ بنابراین باید بیشتر از گذشته نسبت به ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی این كودكان و نوجوانان گام برداریم.

در حاشیه این دوره كارگروه هایی برای بررسی دقیق برنامه های دفتر در سه گروه نظارت و توانمندسازی فرزندان در خانه ها، خانواده و فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل برگزار شد و همچنین در این دوره «سعید مدرسی» متخصص تعلیم و تربیت كودكان و نوجوانان درخصوص برنامه ریزی ویژه در راستای تربیت رسانه ای كودكان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی نكاتی را بیان كردند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۰:۱۱ - ۲۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲