دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

خودكفایی ایران در تولید دست الكترونیكی
 
مدیرعامل شركت دانش بنیان بهبود عضوثانی گفت: صفر تا صد تولید دست الكترونیكی با قابلیت كنترل انگشتان دست از طریق سیگنال های عصبی در داخل انجام می شود و هیچ وابستگی به خارج و مجموعه های دیگر نداریم.


مدیرعامل شركت دانش بنیان بهبود عضوثانی گفت: صفر تا صد تولید دست الكترونیكی با قابلیت كنترل انگشتان دست از طریق سیگنال های عصبی در داخل انجام می شود و هیچ وابستگی به خارج و مجموعه های دیگر نداریم.

مهندس امیر پایدارثانی مدیرعامل شركت دانش بنیان بهبود عضو ثانی با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد تولید دست الكترونیكی با قابلیت كنترل انگشتان دست از طریق سیگنال های عصبی مصاحبه كرد.

پایدارثانی با اشاره به شروع فعالیت خود از سال 1389 به طور غیررسمی گفت: فعالیت ما با ثبت شركت بهبود عضو ثانی در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی تبریز در سال 1393 رسمی تر شد.

وی درمورد نحوه فعالیت دست الكترونیكی با قابلیت كنترل انگشتان دست از طریق سیگنال های عصبی اظهاركرد: افرادی كه دست خود را از ناحیه ساعد، بازو یا كتف از دست دادند می توانند از این دست الكترونیكی استفاده كنند.

مدیرعامل شركت دانش بنیان بهبود عضو ثانی خاطرنشان كرد: این دست آپشن های مختلفی دارد؛ از جمله این آپشن ها می توان به حركت های چهارانگشتی، پنج انگشتی، تك انگشتی و سرعت كند، متوسط و تند دستها اشاره كرد.

وی افزود: این دست الكترونیكی تا حدی می تواند جایگزین مناسبی برای دست باشد و عملكرد دست را تا حدودی برمی گرداند بطوریكه یك فرد معلول از ناحیه دست می تواند كارهای مختلف خود را با این دست انجام دهد.

پایدارثانی با اشاره به اینكه صفر تا صد تولید این دست در داخل كشور انجام می شود و هیچ وابستگی هم به خارج از كشور و مجموعه های دیگر ندارد گفت: دست های الكترونیكی تلفیقی از چند علم مختلف مكانیك، الكترونیك، مهندسی مواد، پروتز و نرم افزار است و البته بخشی هم به هوش مصنوعی ارتباط دارد.

مدیرعامل شركت دانش بنیان بهبود عضو ثانی متذكرشد: مواد اولیه این دست از كشورهای دیگر وارد می شود اما با بومی سازی این مواد، صفر تا صد تولید دست های الكترونیكی را در داخل كشور انجام می دهیم.

وی افزود: پوستی كه در تولید این دست استفاده می شود به پوست انسان خیلی نزدیك است و بالای 80 درصد حالت طبیعی خود را از نظر بافت، رنگ و ناخن حفظ كرده و برای برخی دستها حتی مو هم می كاریم.

پایدارثانی با اشاره به تجاری سازی این محصول گفت: مراجعان ما از داخل كشور و خارج از كشور سفارش می دهند. افراد می توانند با ما تماس برقرار كنند و از خدمات مشاوره رایگان و 10 سال خدمات پس از فروش بهره مند شوند.
منبع خبر:
رادیو گفت و گو
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۲۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷