دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی 4 مركز جدید درمان اعتیاد در چهارمحال و بختیاری
 
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 18 مركز درمان اعتیاد در استان برای معتادان، گفت: برای توسعه این مراكز، باتوجه به نیازسنجی ها چهار مركز درمان اعتیاد قرار است به زودی در استان راه اندازی شود.
راه اندازی 4 مركز جدید درمان اعتیاد در چهارمحال و بختیاری علی نصیری اردلی اول تیرماه در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه با بیان اینكه سازمان بهزیستی به عنوان سازمان فرهنگی سوابق زیادی را در بحث پیشگیری و درمان معتادان دارد، اظهار كرد: فعالیت های حوزه پیشگیری برای افراد خاصی نیست و برای عموم مردم بوده كه با دیدگاه ارتقای سلامت روان و كاهش آسیب ها ارائه می شود.

وی با اشاره به وجود 18 مركز درمان اعتیاد در استان برای معتادان، بیان كرد: برای توسعه این مراكز، باتوجه به نیازسنجی ها چهار مركز درمان اعتیاد قرار است به زودی در استان راه اندازی شود.

نصیری ارائه خدمات باشگاه مثبت زندگی برای بیماران HIV به 289 تحت پوشش و ارائه خدمات مراكز سرپایی دولتی و غیردولتی به 5422 نفر را از جمله خدمات ارائه شونده از سوی بهزیستی به معتادان بیان كرد.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری ارائه خدمات به 18 هزار و 500 نفر در سال جاری از طریق خط 1480 بهزیستی را از جمله خدمات این سازمان بیان كرد و گفت: خط ملی 09628 خط ملی اعتیاد به منظور ارائه خدمات تخصصی ویژه در زمینه اعتیاد از دیگر خدمات ارائه شونده بهزیستی به افراد در معرض خطر اعتیاد برشمرد.

وی با اشاره به كمپ ترك اعتیاد بانوان در استان، اضافه كرد: به طور میانگین ماهانه 28 معتاد وارد این این كمپ می شوند كه باتوجه به آمارها، 15 نفر از آن ها در رنج سنی 30 تا 40 سال هستند.

نصیری در خصوص مركز توانبخشی 12 آذر شهركرد، خاطرنشان كرد: از ماه ها پیش تعداد مراجعه كنندگان به این مركز كاهش یافت و اكنون از سوی سازمان بهزیستی كشور تعطیلی این مركز صراحتا بیان شده است، زیرا امكان توسعه مراكز خصوصی MMT وجود ندارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۲ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵