دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اولویت های اصلی حوزه فناوری های توانبخشی تعیین شد
 
در كارگاه " بررسی مشكلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهكارهای اجرایی ":

اولویت های اصلی حوزه فناوری های توانبخشی تعیین شد

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جمع بندی مباحث مطرح شده در كارگاه " بررسی مشكلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهكارهای اجرایی "، اعلام كرد: اولویت های اصلی حوزه فناوری های توانبخشی، تعیین و تجمیع شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر فرهاد طباطبایی قمشه در باره نتایج بدست آمده، گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه فناوری توانبخشی جزو مراكز علمی با سابقه و پیشرو است و برگزاری این نشست از سوی این دانشگاه به وزارتخانه پیشنهاد شد و البته امیدواریم دانشگاه ها و مراكز علمی دیگر هم اقدام كنند و از این برنامه ها بیشتر برگزار شود.

وی افزود: از نظر فناوری توانبخشی، یك ویلچر ساختیم كه از نظر كیفیت و قیمت نظر مسئولان توانبخشی كشور را جلب كرد، تا سال گذشته كالاها، تجهیزات و خدمات توانبخشی قیمت بالا و كیفیت پایین داشتند، اما خوشبختانه امسال توانستیم در كشورمان محصولات خوبی داشته باشیم كه با اندك قیمت بالاتر، كیفیت مطلوبی داشته باشند.

دكتر طباطبایی گفت: از نظر فناوری تجهیزات توانبخشی، كشور ما وارد مرحله تولید كالاهای با كیفیت شده و از نظر فناوری این حوزه، جایگاه قابل توجهی داریم و در رشته های بیوفیدبك، توانبخشی حركتی و ... می توانیم پاسخگوی نیازهای جامعه هدف باشیم.

وی همچنین تصریح كرد: در كارگاه " بررسی مشكلات توسعه فناوری در علوم توانبخشی و ارائه راهكارهای اجرایی " ، مسائل و مشكلات، قابلیت ها و پتانسیل هایی كه در كشور وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت و به این جمع بندی رسیدیم كه ابتدا باید در مورد صنعت بیمه كارهای پرفایده و كم هزینه پیشنهاد كنیم تا متولیان صنعت بیمه بتوانند از این اتاق فكر یا اندیشكده، بهره مند شوند.

طباطبایی افزود: یكی از حلقه های مفقوده توسعه فناوری در كشور، بازار است كه بازار فناوری توانبخشی به بیمه گره خورده است و امیدواریم با بررسی مسائل و ارائه راهكارها توسط دست اندركاران، متخصصان و ذینفعان بتوانیم گره گشای مشكلات فناوری توانبخشی كشور باشیم.

گفتنی است؛ این كارگاه با حضور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، معاونان پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیران حوزه فناوری این دانشگاه، جمعی از متولیان عرصه فناوری تجهیزات توانبخشی، تولیدكنندگان، استادان و صاحبنظران حوزه توانبخشی، در سالن اجتماعات دكتر شاملو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از طریق مركز رشد فناوری كه 12 شركت دانش بنیان و فناور و حدود 8 هسته فناور را تحت پوشش دارد، وظیفه طراحی و تولید تجهیزات پزشكی، توانبخشی و اندام مصنوعی در كشور را بعهده دارد.

این دانشگاه تحت نظارت وزارت بهداشت، با 22 گروه آموزشی و هشت مركز تحقیقات، ضمن تعلیم و تربیت نیروی متخصص در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی)، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای نیز مشاركت دارد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۰۹ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵