دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

فارس رتبه دوم در پژوهش های كرونا را به خود اختصاص داد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، مهتاب معمارپور امروز طی نشست خبری گفت: این معاونت با هدف كاربردی كردن پژوهش و پاسخگویی به نیازهای جامعه، مشكلات حوزه سلامت را از طریق سایر معاونت های دانشگاه، احصا كرده تا در اولویت های پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه قرار گیرد.

او با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای كاربردی كردن هرچه بیشتر عرصه های پژوهشی افزود: نتایج پژوهش ها به صورت متداول به صورت مقاله منتشر می شود و سپس چكیده آنها در دفتر ترجمان دانش، برای استفاده عموم مردم، تهیه می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: از اواخر سال 1400، نتایج طرح های پژوهشی این دانشگاه كه مرتبط با حیطه عملكردی برخی سازمان ها بود، با هدف استفاده در برنامه ریزی كلان، به این سازمان ها ارسال می شود.

این مسئول با اشاره به حیطه عملكرد دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه به عنوان یكی از واحدهای زیرمجموعه این معاونت نیز توضیح داد: صنایع مستقر در استان فارس، مشكلات و نیازهای مرتبط با حوزه سلامت را به این دفتر اعلام و مشاوره های لازم را دریافت می كنند، همچنین سایر استان ها نیز از این مجموعه درخواست مشاوره می كنند.

او با اشاره به انتخاب شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برای سال 1401 گفت: هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز هر هفته به صورت منظم، نشست هایی را با هدف بررسی مشكلات شركت های دانش بنیان و واحدهای فناور و حمایت از آنها برگزار می كند تا شاهد شكوفایی هرچه بیشتر توانمندی ها در این زمینه باشیم.

معمارپور در ادامه از مركز نوآوری و شتاب دهنده، مراكز رشد و پارك علم و فناوری به عنوان مراكز ارایه دهنده خدمات گوناگون در این عرصه، به ویژه خدمات مشاوره ای به صاحبان ایده های فناورانه نام برد و افزود: پارك فناوری سلامت شیراز در شهر صدرا نیز كه در حال تجهیز است، پس از تكمیل به بهره برداری می رسد.

ثبت 10 اختراع و اكتشاف در دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی یك سال

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز از ثبت 10 اختراع و اكتشاف، برگزاری 63 همایش ملی، هفت همایش بین المللی، انتشار 23 مجله علمی پژوهشی و نیز 10 جلد كتاب از سوی این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و گفت: كتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» از مجموعه انتشارات این دانشگاه به عنوان یكی از آثار برگزیده جایزه كتاب سال كشور معرفی شد و نویسندگان این اثر مورد تقدیر ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

او همچنین به تلاش پژوهشگران این دانشگاه در روزهای سخت كرونا اشاره كرد و توضیح داد: تا كنون 680 طرح پژوهشی با موضوع كرونا مصوب شده و به اجرا رسیده است كه نتایج حاصل از آنها در قالب 718 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است.

معمارپور ادامه داد: حاصل این فعالیت ها، كسب رتبه دوم كشوری در عرصه پژوهش های كرونا در محور تولید شواهد علمی در ارزشیابی سال 1400 از سوی وزارت بهداشت بوده است.

این مسئول با اشاره به حیطه های ماموریتی این دانشگاه در سطح ملی، اضافه كرد: در پروژه ای با عنوان تقسیم كار ملی در حوزه زیست فناوری، از سوی ستاد توسعه زیست فناوری وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به توانمندی های دانشگاه علوم پزشكی شیراز، سه ماموریت علمی به این دانشگاه محول شده است.

او از كسب رتبه نخست كشور در حوزه های اثرگذاری پژوهش های علوم پزشكی، مطالعات اپیدمیولوژیك آینده نگر و نیز اخلاق در پژوهش، به عنوان بخشی دیگر از دستاوردهای دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری یاد كرد.

 انتهای پیام/س
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۲۳ - ۳۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴