دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی مراكز درمان ناباروری در كلینیك های ویژه دولتی
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید كریمی، در اجلاس معاونین درمان دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور با اشاره به عملكرد مطلوب وزارت بهداشت در كنترل اپیدمی كرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت الهی، همت مردم و دولت خدمتگزار و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت، كرونا كنترل شد و ...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید كریمی، در اجلاس معاونین درمان دانشكده ها و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور با اشاره به عملكرد مطلوب وزارت بهداشت در كنترل اپیدمی كرونا، اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت الهی، همت مردم و دولت خدمتگزار و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت، كرونا كنترل شد و امروز با تلاش وزارت بهداشت در واكسیناسیون عمومی، آمار فوتی های كرونا چند بار پیاپی در هفته های اخیر صفر شد كه افتخار بزرگی است.

وی تاكید كرد: مسئله اپیدمی كرونا در كشور تمام نشده و از مردم همچنان درخواست داریم كه پروتكل های بهداشتی را رعایت كنند.

كریمی از معاونین درمان دانشگاه های كشور در این نشست خواست كه حتماً نظارت ویژه ای بر بخش های بستری كرونا داشته باشند و زیرساخت های آماده شده برای مقابله با ویروس كرونا در مراكز بهداشتی و درمانی همچنان برقرار باشد چرا كه باید برای هر اتفاقی، آمادگی داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت به اثرات روانی بر جای مانده اپیدمی كرونا در سطح جامعه اشاره و عنوان كرد: در این شرایط باید به سلامت روان، توجه بیشتری شود چرا كه طبق گزارشات اختلالات روحی، افسردگی و اضطراب بعد از كرونا افزایش می یابد بنابراین باید در این زمینه در معاونت درمان نیز برنامه ریزی كنیم.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: مراكز درمان ناباروری سطح 2 به زودی برای اولین بار در كلینیك های ویژه دانشگاه های علوم پزشكی با حضور حداقل یك متخصص اورولوژیست، متخصص زنان و آزمایشگاه راه اندازی می شوند چراكه طبق قانون جوانی جمعیت هر دانشگاه باید یك مركز ناباروری سطح 2 داشته باشد.

كریمی با اشاره به لزوم توسعه خدمات دندانپزشكی، گفت: اگر بخواهیم خدمات دندانپزشكی كشور را توسعه دهیم باید در 270 كلینیك ویژه تخصصی و فوق تخصصی، خدمات دندانپزشكی را ارائه كنیم. اكنون 17 خدمت دندانپزشكی تحت پوشش بیمه است و بنا داریم تعداد قابل توجهی از خدمات دندانپزشكی دیگر نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی با تاكید بر ضرورت الكترونیكی شدن فرآیند های معاونت درمان، یادآور شد: نیاز داریم سامانه های یكپارچه ایجاد كنیم تا بر اساس آن، معاونت درمان الكترونیك برای تجهیزات، عملكرد ها و نیروی انسانی كارنامه صادر كند. سامانه نظارت بر درمان نیز قرار است راه اندازی شود تا سوابق بیمارستان و پزشكان و افراد و همچنین امتیازات مشخص باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: مراكز جراحی محدود از آخر تیرماه اعتباربخشی می شوند.

كریمی گفت: توانبخشی از اولویت های معاونت درمان و مقوله ای بسیار مهم است و در نظر گرفتن بخش و تخت توانبخشی برای بیمارستان هایی با تعداد تخت بالا، بسیار مورد تاكید است.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۱:۳۳ - ۳۱/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹