دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

خیر جانباز گناوه ای به زوج های جوان و نیازمندان كمك می كند
 
گناوه – ایرنا - كارهای خیرخواهانه و عام المنفعه در كشور بین افراد گشاده دست جا افتاده است و در این روزگار هستند كسانی كه مال و زندگی خود برای افراد نیازمند مایه می گذارند.
خیر جانباز گناوه ای به زوج های جوان و نیازمندان كمك می كند گناوه – ایرنا - كارهای خیرخواهانه و عام المنفعه در كشور بین افراد گشاده دست جا افتاده است و در این روزگار هستند كسانی كه مال و زندگی خود برای افراد نیازمند مایه می گذارند.

به گزارش ایرنا، افراد متمكن زیادی با نیات مختلف در جامعه وجود دارند كه دركارهای عام المنفعه از جمله ساخت مسجد، بیمارستان ، تجهیز مراكز درمانی، كمك به زوج های جوان، تحت حمایت قراردادن ایتام، ساخت سالن ها و اماكن ورزشی و مدارس در راستای این كار خداپسندانه گام برمی دارند.
در فرهنگ و تعالیم قرآنی، خدمت كردن و گره گشایی از كار مردم بویژه نیازمندانی كه ازدواج كرده و نیاز به مسكن دارند، ارزش و ثواب فراوانی دارد كه در این ارتباط خیران شهرستان گناوه گام های موثری برداشته اند.
"احمد عابدی" خیری نیك اندیش از خطه جنوب كشور در بندرگناوه چندین سال است كه در این مسیر قدم بر می دارد.
احداث مجتمع 14 واحدی خیرساز مسكونی امام رضا (ع) بندرگناوه در روستای "سربست" یكی از كارهای ماندگار و به یادماندنی این خیر است كه برای زوج های جوان بدون مسكن فراهم كرده است.
مجتمع خیرساز امام رضا (ع) از زمان افتتاح تاكنون به تعدادی از زوج های جوان كه بدلیل مشكلات مالی امكان خانه دارشدن برای آنان میسر نبوده اسكان داده است.
نحوه واگذاری واحدهای مسكونی این مجتمع به زوج های نیازمند بدین گونه است كه به مدت 2سال می توانند در این مكان بصورت رایگان سكونت كنند.
خبرنگار ایرنا به دیدار این خیر رفت و از نزدیك با او به گفت وگو پرداخت كه ماحصل آن به شرح زیر است.
عابدی كه رزمنده دوران دفاع مقدس با 60 درصد جانبازی است، اصلی ترین هدف خود از كارهای عام المنفعه را ادای دین و حق بزرگی كه پدر و مادرش به گردن او دارند و باورهای دینی و عشق و علاقه وافر به اهل بیت (ع) ابراز كرد.
وی یادآورشد: در دوران مجروحیت كه تا نزدیكی مرگ پیش رفتم و مجدد زنده شدم، عهدی با خدا بسته بودم كه دست مردم را بگیرم و در این ارتباط به فكر چندین كار خیرخواهانه افتادم.

احداث 14 واحد مسكونی به نیت 14معصوم (ع) یكی از نیت هایی است كه این خیر جانباز جنگ تحمیلی با همكاری دیگر خیران انجام داده است.

عابدی می گوید: زمین این مجتمع متعلق به یك پیرزن بود كه 90سال پیش به حضرت ابوالفضل (ع) بخشیده بود و به من واگذار شد و اقدام به ساخت آن كردم.
واحدهای مسكونی در این مجتمع هر دو سال یك بار به 14زوج یتیم و فقیر كه مشكل خانه دارشدن در ابتدای ازدواج خود دارند، واگذار می شود.
از زمان احداث این مجتمع تاكنون زوج های زیادی در آن سكونت كردند و سپس با تلاش و كار، صاحب مسكن شدند.

احداث یك سالن چندمنظوره برای گروه های آسیب پذیر جامعه از جمله اعتیاد به موادمخدر، خانواده های معلول دارای شغل و آسایشگاه سالمندان از دیگر كارهای خیرخواهانه این خیر در شهرستان گناوه است.
آسایشگاه سالمندان ویژه معلولان ذهنی و جسمی بانوان به نام "مهر مادر" كه دارای 6 سالن است از اماكن در دست ساخت این خیر است كه چهار ماه دیگر افتتاح می شود.
وی می گوید: ساخت پروژه دیگری را برای زنان سرپرست خانوار كه سرپناه ندارند در قالب 12سوئیت آغاز كرده است.
احداث یك واحد مسكونی در تهران برای بیماران شهرستان گناوه كه برای مداوا به پایتخت اعزام می شوند از دیگر كارهای این خیر است كه برای اسكان در اختیار همراهان بیماران قرار می دهد.
عابدی در این ارتباط گفت: یادم می آید زمانی كه در بیمارستان به علت مجروحیت بستری بودم عده زیادی مشاهده كردم مكانی برای استراحت نداشتند و در همان موقع با خود عهد بستم آپارتمانی برای چنین افرادی خریداری كنم و اسم آن را خانه خدا گذاشتم.
احداث مجسمه پدر در میدان كنار دریا و دو مناره بر قبر سیدرضا از سادات جلیل القدر شهرستان گناوه از دیگر كارهای این خیر معتقد به باورهای دینی و دوستدار اهل البیت (ع) است.

در ادامه گفت وگو با این خیر جانباز دوران دفاع مقدس، وی به دوران مجروحیت و اتفاقات عجیبی كه با آن مواجه بوده، پرداخت.

این خیر رزمنده گفت: در هنگام آزادسازی خرمشهر در كنار شهید محمد جهان آرا بودم و در بیست و ششم دی ماه سال 1364 در منطقه عملیاتی زبیدات با اصابت یك خمپاره از ناحیه شكم مجروحیت شدیدی برداشتم و روده ام پاره شد.

وی افزود: در زمان اصابت خمپاره و افتادن روی زمین، لحظه ای شلیك توپ های دشمن قطع نشد و به علت وخیم شدن حالم شهادت خود را خواندم و در همان لحظه از خدا 2 حاجت خواستم كه دیدن پدر و مادر و خدمت به مردم بود.

این جانباز ادامه داد: پس از تقاضای حاجت خود از خداوند، نیروهای پشتیبان به محل حادثه رسیدند و در آن موقع از حال رفتم و بیهوش شدم.

عابدی گفت: پس از اینكه هوش آمدم متوجه شدم كه به بیمارستان اهواز انتقال یافته ام و در اتاق عمل چهار بار جراحی شدم كه 14 ساعت طول كشیده بود.

وی افزود: شدت آسیب به روده ام طوری بود كه 9 ماه این عضو بدنم خارج از شكم و در كنارم گذاشته بود.

عابدی ادامه داد: در زمان بستری در بیمارستان اهواز، هواپیماهای بعثی به این مركز درمانی حمله كردند و چندین نفر از رزمندگان آسیب جدی دیدند و بیمار هم اتاقی شهید و یك مجروح دیگر دستش قطع شد.

این خیر رزمنده گفت: مادرم در طول مجروحیتم یك لحظه من را تنها نگذاشت و حتی در زمان جراحی و حمله هواپیماهای بعثی به بیمارستان های اهواز و اصفهان در كنار تختم می نشست كه خاطرات زیادی از ایشان و معجزات خداوند دارم و بیان آن ساعت ها طول خواهد كشید.

عابدی بیان كرد: پس از اینكه وضعیت جسمانی مساعد شد برای تشكیل پرونده جانبازی به منطقه محل اعزام یگان ویژه ارتش مراجعه كردم و پس از بررسی، مدركی دال بر مجروحیتم وجود نداشت و متعجب شدم اما در یك لحظه پرونده ای یافت شد كه در آن نامم در فهرست شهدا قرار گرفته بود كه به جانبازی تغییر یافت.

برچسب ها
- بوشهر
- دفاع مقدس
- شهید
- سالمندان
- گناوه
- مسكن
- ازدواج ساده
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵