دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

قانون اساسی همه دستگاه ها را مكلف به پیشگیری از وقوع جرم كرده است
 
معاون دادگستری استان كرمان گفت: قانون اساسی همه دستگاه ها را مكلف به پیشگیری از وقوع جرم كرده و شفافیت و اطلاع رسانی به موقع از وقوع خیلی از آسیب های اجتماعی پیشگیری می كند.
قانون اساسی همه دستگاه ها را مكلف به پیشگیری از وقوع جرم كرده است
معاون دادگستری استان كرمان گفت: قانون اساسی همه دستگاه ها را مكلف به پیشگیری از وقوع جرم كرده و شفافیت و اطلاع رسانی به موقع از وقوع خیلی از آسیب های اجتماعی پیشگیری می كند. - اخبار استانها -
سید مهدی قویدل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در كرمان ، با تبریك هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دكتر بهشتی و شهید سلیمانی اظهار داشت: انسان فردی آزاد و مختار است و همه انسان ها دارای اختیار هستند اما در كنار این اختیار، حقوق و تكالیفی برای همه انسان ها مشخص شده است.

وی با بیان اینكه ما نمی توانیم حقوق دیگران را نادیده گرفته و در جامعه برای اینكه خودمان حقی داریم تكیفی را كه بر عهده ما گذاشته شده را فراموش كنیم، افزود: مسئولیت اجتماعی یعنی تعهد، وظیفه و تكلیف و برای اینكه به حقوق دیگران در سطح جامعه احترام بگذاریم، باید منظبط و قانون گرا باشیم و همه اینها به نفع اجتماع و جامعه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان با اشاره به اینكه سرمایه اجتماعی مهم ترین ابزار دولت ها و حاكمیت ها است و دولت ها و حاكمیت ها برای رسیدن به یك جامعه عاری از هر نوع مشكل و آسیب، به مسئولیت اجتماعی توجه می كنند، گفت: مسئولیت اجتماعی یعنی ما بی تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینكه این تكلیف در قرآن كریم و دین اسلام هم مورد توجه قرار گرفته، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر یكی از فروع دین است كه واجب بوده و به عنوان بزرگ ترین مسئولیت اجتماعی ما است تا نسبت به مسائل و مشكلات، بی تفاوت نباشیم.

قویدل با اشاره به اینكه در سال 1400 بیش از 820 هزار پرونده وارد دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف استان كرمان شده و این ها یكی از مسائلی است كه به نوعی همه مردم، نهادهای مردمی و فرهنگی و همه به نوعی در این حوزه مسئولیت دارند و باید كمك كنند، بیان كرد: چرا باید اختلافات، مشكلات، خشنونت ها و نزاع ها در جامعه زیاد شود و افراد بی تفاوت از كنار آن عبور كنند.

وی با بیان اینكه مسئولیت اجتماعی یعنی ما نسبت به جرم و اختلافات اجتماعی كه عواقب سوء را برای جامعه به دنبال دارد، بی تفاوت نباشیم، افزود: مشاركت اجتماعی مهمترین ابراز در این زمینه است و موضوع مدیریت جرم به وسیله جامعه پذیری، مسئولیت پذیری، تقویت سازمان ها و نهادهای مردمی و برقراری پیوند اجتماعی بین نظام و مردم، نتیجه خوبی را به همراه دارد.

دادستان كرمان: حجم ورودی پرونده ها متناسب با تعداد قضات نیست
ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان كرمان 13 درصد افزایش داشته است
21 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان كرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد شدند + تصویر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان با اشاره بله اینكه این حساسیت به وسیله رسانه ها كه مهمترین ابراز ما در این حوزه هستند، در جامعه ایجاد می شود، بیان كرد: در قانون اساس و در برنامه های پنجم و ششم توسعه، تكلیف پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت ها برای همه دستگاه ها تعیین شده است.

وی با بیان اینكه دستگاه ها وظیفه دارند با تقویت بسترهای فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت همگانی، آموزش برای خانواده ها و مهارت های زندگی، تقویت و تشكیل سازمان های مردم نهاد و غیره در این حوزه ورود كنند ادامه داد: سازمان های مردم نهاد باید توسط سازمان های اجرایی، فرهنگی و اداری دولت تشكیل، ترغیب و به نوعی تقویت شده و مشاركت های مردی را جذب و جلب كنند.

قویدل با اشاره به اینكه شفافیت و اطلاع رسانی به موقع از وقوع خیلی از آسیب ها و مسائل پیشگیری می كند، گفت: اگر خیلی از آسیب ها، مسائل و مشكلات به موقع اطلاع رسانی شود، خود مردم حساس شده و ورود می كنند و همه این ها از راه های ارتقای مشاركت و مسئولیت اجتماعی است.

وی با بیان اینكه مردم ما سرمایه های اجتماعی بوده و همه مسئولان مكلف هستند از این سرمایه اجتماعی به نحو احسنت استفاده كنند، ادامه داد: این سرمایه با مشاركت مردم حفظ و تقویت می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان با اشاره به اینكه جامعه اسلامی زیبنده حتی كوچك ترین مسائل و مشكلات هم نیست و اسلام تاكید بر مشاركت دارد، گفت: مسئولیت اجتماعی یعنی بصیرت، زمان شناسی و بی تفاوت نبودن.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۱۲ - ۰۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴