دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

روزنامه اطلاعات - تمامی دانش آموزان استثنایی تحت پوشش خدمات بیمه پایه قرار می گیرند
 


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: درحال دریافت آمار دانش آموزان استثنایی هستیم كه بیمه سلامت ندارند و باید برای دریافت بیمه معرفی شوند تا خدمات توانبخشی را در قالب بیمه دریافت كنند.
به گزارش ایرنا حمید طریفی حسینی درباره ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان اظهار كرد: در سال گذشته حدود 6و نیم میلیارد تومان خدمات حمایتی كه عمدتا در حیطه وظایف سایر دستگاه ها از جمله سازمان بهزیستی قرار دارد، به دانش آموزان ارائه شد.
وی افزود: همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تلاش است به دانش آموزان برای تهیه سمعك، ویلچر، عینك و مواردی از این قبیل یاری رساند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سازمان حدود 6میلیارد در حوزه توانبخشی در بیرون از مدرسه برای دانش آموزان اختصاص داد؛ به این ترتیب دانش آموزان پس از مراجعه به مراكز درمانی و توانبخشی، هزینه خدمات خود را از سازمان دریافت می كنند كه البته این اقدام هم بخشی از وظایف دستگاه های بهزیستی و وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر است.
طریفی حسینی افزود: اكنون در كشور ما فقط طیف اوتیسم در حد چند خدمت توانبخشی تا سن پیش از هفت سالگی حمایت می شود.
وی خاطرنشان كرد: تلاش می كنیم با تعامل و همكاری با وزارت بهداشت و سازمان بیمه گر و سازمان بهزیستی بتوانیم گروه های دیگر معلولیت را هم به حوزه بیمه ای وارد كنیم و خدمات توانبخشی مورد حمایت بیمه ها را هم توسعه دهیم. معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 50خدمت توانبخشی در سطح كشور توسط مراكز توانبخشی ارائه می شود كه لازم است بخش زیادی تحت پوشش بیمه تكمیلی قرار گیرد. اكنون درحال دنبال كردن این موضوع هستیم تا شرایط استفاده دانش آموزان از خدمات توانبخشی بیرون از مدرسه را فراهم كنیم.
طریفی حسینی ادامه داد: براساس آمار به دست آمده، بسیاری از دانش آموزان، بیمه پایه سلامت ندارند و باید شرایط استفاده دانش آموزان از خدمات توانبخشی را مبتنی بر بیمه پایه مهیا كنیم .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: درحال دریافت آمار دانش آموزان استثنایی هستیم كه بیمه سلامت ندارند و باید برای دریافت بیمه معرفی شوند تا خدمات توانبخشی را در قالب بیمه دریافت كنند و به این ترتیب مقداری از بار مالی خانواده ها برای تأمین هزینه های توانبخشی كاسته شود.
   تاریخ: ۲۲:۴۸ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱