دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وضعیت سلامت دهان و دندان در كشور خوب نیست
 
قاسم صادقی گفت: سلامت دهان و دندان به ویژه برای افراد دارای سن بالا وضعیت خوبی ندارد.


رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در حاشیه آیین افتتاح مركز جراحی دندانپزشكی بیماران خاص در مركز آموزشی درمانی متینی كاشان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته، سلامت دهان و دندان به ویژه برای افراد دارای سن بالا وضعیت خوبی ندارد.

قاسم صادقی گفت:شاخص سلامت دهان و دندان به ویژه هر چه سن افراد جامعه بالاتر می رود بدتر می شود.

او می گوید: امید است با موافقت مجلس و شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد بسته بیمه پایه دندانپزشكی شرایط سلامت دهان و دندان مطلوب تر شود.

به گفته او، بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشكی دیروز از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه ارسال شده و در دستور كار شورا قرار گرفته است.

رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: قرار است بیماران خاص در این بسته پیشنهادی بیمه دندانپزشكی صد در صد تحت پوشش خدمات بیمه پایه قرار بگیرند و حتی سهم بیمار از هزینه های درمان (فرانشیر) دندانپزشكی نیز برای آن ها صفر به صفر برسد.

صادقی گفت: هزینه بسته پیشنهادی از محل حذف ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات دندانپزشكی تامین خواهد شد.

به گفته او، قرار شده است مابه التفاوت ارز تخصیص یافته به دندانپزشكی در سال 98 كه از مهر ماه قطع شده است با ارز آزاد را برای بسته پیشنهادی اختصاص دهند.

او می گوید: هر چه كه مواد و تجهیزات دندانپزشكی در آخرین سالی كه ارز كامل دادند وارد شده است مابه التفاوت آن در قالب صندوق بیمه دندانپزشكی تامین شود كه البته مستلزم مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

صادقی گفت: خواسته وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اینست كه بسته پیشنهادی بیمه پایه دندانپزشكی را در قالب طرح صندوق بیمه دندانپزشكی ارائه كنند تا زودتر به نتیجه برسد و مصوب شود چرا كه اگر بخواهد به صورت لایحه و مسیر تصویب آن را طی كند زمان یكی دو ساله از دست می رود.

او می گوید: بسته بیمه پایه دندانپزشكی جزو تكالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هست كه هیئت وزیران آن را تكلیف كرده و خوشبختانه دیروز در قالب بسته پیشنهادی با امضای معاون درمان وزارت بهداشت به شورای بیمه رفته است.

به گفته او، در این بسته از اعتباراتی كه در حال حاضر بیمه ها دارند می توانند استفاده كنند و كسری آن را در سال جاری از محل مابه التفاوت ارز تامین و از سال آینده در ردیف های بودجه عملیاتی كنند.

صادقی از افتتاح مركز دندانپزشكی تحت بیهوشی برای بیماران خاص هفته آینده در ارومیه نیز خبر داد.

مركز جراحی دندانپزشكی بیماران خاص در مركز آموزشی درمانی متینی كاشان با حضور دكتر قاسم صادقی رئیس اداره درمان دندانپزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رئیس شورای اسلامی شهر كاشان، معاونین درمان و بهداشت دانشگاه و جمعی از مدیران كاشان، خیرین كاشانی و مسئولین موسسات خیریه و مراكز توانبخشی بیماران خاص شهرستان افتتاح شد.

این مركز با هزینه 400 میلیون تومانی خیران سلامت در كاشان و راه اندازی شد.
   تاریخ: ۲۱:۳۷ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴