دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

مشكلات دانش آموزان معلول شیرازی بررسی شد
 
شیراز-ایرنا- مشكلات دانش آموزان استثنایی و معلول در حوزه های رفت وآمد، ایجاد اماكن رفاهی در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با مدیران شهری شیراز، مورد بررسی قرار گرفت.
مشكلات دانش آموزان معلول شیرازی بررسی شد شیراز-ایرنا- مشكلات دانش آموزان استثنایی و معلول در حوزه های رفت وآمد، ایجاد اماكن رفاهی در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش با مدیران شهری شیراز، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،در این دیدار سید احسان اصنافی شهردار، رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه هیاتی از آموزش وپرورش فارس حضور داشتند، مشكلات دانش آموزان استثنایی و معلول در حوزه های رفت وآمد، ایجاد اماكن رفاهی و ظرفیت هایی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشور در این جلسه با اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: با وجود تكلیف قانونی دستگاه ها در حمایت از معلولان، زیرساخت های مناسب شهری برای معلولان به طور كامل اجرا نشده است.

به گفته حمید طریفی حسینی؛ رمز موفقیت سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف است؛ چرا كه وظایف سازمان ها، شهرداری و امور شهری در نظام تعلیم و تربیت مشخص شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: باید با ارائه مدل مشاركتی و بین بخشی درجهت رفع نیازهای اولیه افراد معلول و استثنایی هماهنگی انجام شود.

شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: شهرداری شیراز اقداماتی همچون ایجاد رمپ، مناسب سازی پیاده رو و مواردی نظیر آن را در سطح شهر انجام داده و سعی بر گسترش آن دارد.

سیداحسان اصنافی افزود: در راستای رفع مشكلات معلولان و دانش آموزان استثنایی آماده همكاری لازم در اجرای پروژه های مشاركتی به منظور زیباسازی محیط پیرامون مدارس استثنایی هستیم.

وی در پاسخ به درخواست مدیران آموزش و پرورش فارس درخصوص ایجاد نمایشگاه و فروشگاهی برای عرضه دست سازه های دانش آموزان معلول اظهار كرد: با استفاده از ظرفیت بازار هنر، غرفه هایی را برای ارائه محصولات دستی دانش آموزان معلول در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار خواهیم داد.

اصنافی به استفاده از ظرفیت معلولان در مدیریت شهری به عنوان مشاورین بهینه سازی سطح شهر نیز اشاره كرد.

رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاكید بر استفاده از ظرفیت های قانونی مدیریت شهری در حمایت از جامعه معلولان گفت: باید تفاهم نامه سه جانبه ای بین شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز، آموزش و پرورش و بهزیستی منعقد شود.

برچسب ها
- شورای اسلامی شهر شیراز
- سازمان آموزش و پرورش كودكان استثنایی
- شیراز
- شهرداری شیراز
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۴۵ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵