دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بیش از یك هزار نفر دارای سوء مصرف مخدر در زنجان خدمات ترك اعتیاد دریافت كردند
 
زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول سال جاری بیش از یك هزارو 500 نفر از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر از 12 مركز اقامتی بهبود و بازتوانی تحت نظارت بهزیستی خدمات ترك اعتیاد دریافت كردند.
بیش از یك هزار نفر دارای سوء مصرف مخدر در زنجان خدمات ترك اعتیاد دریافت كردند زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول سال جاری بیش از یك هزارو 500 نفر از افراد دارای سوءمصرف موادمخدر از 12 مركز اقامتی بهبود و بازتوانی تحت نظارت بهزیستی خدمات ترك اعتیاد دریافت كردند.

سلمان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شعار هفته مبارزه با موادمخدر با عنوان "پرداختن به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری" افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته و با همكاری و مشاركت ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه و سازمان های مردم نهاد و غیردولتی و مراكز مثبت زندگی بهزیستی برنامه های متنوعی از یكم تا هشتم تیر اجرا می كند.

وی برگزاری نمایشگاه ھای ثابت و سیار، آگاه سازی قشرھای مختلف جامعه (خانواده ھا، دانش آموزان و دانشجویان) در شهرستان زنجان و سایر شهرستانها، برپایی مسابقه ووشو با همكاری اداره ورزش و جوانان همراه با اطلاع رسانی و آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان خرمدره، اجرای مسابقات ورزشی ویژه معتادان در حال درمان در مراكز اقامتی، برگزاری مسابقات عكاسی، نقاشی با موضوع اعتیاد و موادمخدر در مقاطع مختلف سنی را از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته ذكر كرد.

حسینی برگزاری میز خـدمت در حاشـیه مراسم نماز جمعه در شهرستانهای زنجان، اجرای تئاتر خیابانی، توزیع بروشور آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد، برگزاری كارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای كاركنان ادارات، زنان سرپرست خانوار شهر، آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد در بین كشاورزان و آگاهسازی خانواده ها از مضرات اعتیاد در محلات آسیب خیز زنجان را از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته اعلام كرد.

سرپرست بهزیستی یادآور شد: مركز خط ملی اعتیاد به شماره ( 09628 )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراكز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می كند. به گزارش ایرنا، ساعات كار این مركز 8 صبح تا 20 شب است و مردم می توانند با شماره گیری شماره 09628 بدون كد، با مركز تماس حاصل كرده و راهنمایی های لازم را دریافت كنند.

برچسب ها
- مراكز ترك اعتیاد
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- پیشگیری از اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۱۷ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹