دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

پنجمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در یزد برگزار می شود
 
پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت تحت عنوان «كویر» با مشاركت بهزیستی سیستان و بلوچستان، كرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به میزبانی یزد برگزار می شود.
پنجمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در یزد برگزار می شود این جشنواره در پنج بخش صحنه ای، خیابانی و محیطی، شورایی، كودك و نوجوان، مسابقه نمایشنامه نویسی، كارگاه آموزشی و نشست های تخصصی 13 تا 16 آذرماه سالجاری برای دومین بار به میزبانی یزد برگزار می شود.

«معلولان و برابرسازی فرصت ها در تمامی عرصه های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری»، «ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و كمك به مشاركت وی در جامعه»، «پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت»، «تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان»، «تشویق به آفرینش هنری» و «ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت ها» از محورهای جشنواره تئاتر معلولین كویر است.

جلسات آموزشی و كارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، كارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی و مواردی از این دست نیز با حضور هنرمندان، كارشناسان، متخصصان و صاحب نظران از جمله برنامه های جنبی این جشنواره اعلام شده است.

علاقمندان به شركت در این جشنواره تا سی ام تیرماه جاری می توانند نسبت به تكمیل فرم ثبت نام جشنواره و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره واقع در یزد، بلوار دانشجو، مجتمع اداری، خیابان شهید فیاض بخش، بهزیستی استان یزد، معاونت توانبخشی اقدام كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۲۳ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹