دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ابداع شیوه ای جدید برای درمان فلجی پس از سكته
 
محققان آلمانی شیوه جدیدی را توسعه دادند كه به درمان حالت فلجی پس از سكته كمك می كند.


تیمی از محققان آلمانی گزینه درمانی جدیدی را برای كاهش فلج ناشی از سكته ارائه كرده اند. درمان جدید ممكن است به لطف نتایج پیشرفته اش جایگزین فیزیوتراپی فعلی شود. این درمان امیدواركننده چگونه عمل می كند؟

شایع ترین علامت سكته مغزی فلج جزئی یا نصفی ناگهانی بدن است. تقریباً 70 درصد از مبتلایان فلجی را در پا ها یا بازو های خود تجربه می كنند.

درمان موجود در حال حاضر برای تسكین فلج، استفاده از فیزیوتراپی برای بهبود قسمت های فلج شده بدن بیمار است. بیماران در طی چند ماه تا سال ها تحت این نوع درمان قرار می گیرند، اما نتایج اغلب متوسط ​​هستند.

تیمی از محققان آلمانی عضو موسسه تحقیقات بالینی مغز «هرتی» در بیمارستان دانشگاهی توبینگن، به سرپرستی پروفسور Ulf Ziemann متخصص نورولوژی یك گزینه درمانی جدید را برای كاهش عوارض پس از سكته مغزی ارائه كرده است.

بخشی از مطالعه فعلی كه با بودجه 1.6 میلیون یورویی توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال تامین شده و جزئیات آن در وب سایت پزشكی آلمان منتشر شده است.

این شیوه دردناك و كم عارضه است و تحقیقات گسترده ای روی آن انجام شده است. در طول درمان، پالس های مغناطیسی نور سلول های مغز را تحریك می كنند تا اتصالات جدیدی ایجاد كنند و جایگزین اتصالات آسیب دیده شوند. این تیم برای بهبود بیشتر اثر درمان با تنظیم دقیق آن با شرایط مغزی بیماران تلاش كرده است.

ابتدا با استفاده از نوار مغزی (EEG) وضعیت برانگیختگی بیمار در زمان واقعی ثبت می شود. به این ترتیب، پالس های مغناطیسی مرتبط با دستگاه را می توان در یك نقطه زمانی ایده آل تنظیم كرد. سرپرست این مطالعه گفت: با استفاده از این روش حلقه بسته، قبلاً توانسته ایم فلج دست یا بازو را در بیماران سكته مغزی با موفقیت درمان كنیم.

منبع:tt//www.almontasaf.net/
   تاریخ: ۲۱:۱۴ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۵