دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

جوانی جمعیت برای كشور دارای اهمیت راهبردی است
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: همه مدیران در قبال آینده جوانان مسئولیت دارند.
جوانی جمعیت برای كشور دارای اهمیت راهبردی است احسان كامرانی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه دكتر بهشتی و 72 تن از یاران با وقای ایشان و هفته قویه قضائیه ، با اشاره به اهمیت جوانان در امر توسعه كشور، عنوان كرد: چرخه های توسعه و پیشرفت كشور مرهون تلاش های نیروهای جوان متخصص ، كاردان و متعهد در بخش های مختلف است.

وی افزود: جوانی جمعیت برای كشور یك ظرفیت بزرگ برای طی كردن مسیر پیشرفت در بخش های مختلف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان كرد: مدیران دستگاه های اجرایی مسائل مرتبط با جوانان را با حساسیت ویژه دنبال كنند و در جلسات تصمیم ساز مربوط به جوانان شخصا حضور یابند.

كامرانی تصریح كرد: فرمانداران شهرستان های تابعه استان مسائل مرتبط با جوانان را با حساسیت ویژه دنبال و پیگیری كنند.

وی خاطرنشان كرد: برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیازمند بازنگری و تحول جدی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: تدارك برنامه های مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جهت جلوگیری از گرایش آنها به تفریحات ناسالم نیازمند اهتمام و پیگیری از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط است.

كامرانی، در همین خصوص افزود: دستگاه های اجرایی ظرفیت های خود شامل سالن های ورزشی و سایر امكانات را در اختیار دستگاه های متولی حوزه جوانان قرار دهند تا نسبت به برنامه ریزی اوقات فراغت سالم آنها اقدام كنند.

وی، تصریح كرد: دستگاه های اجرایی كلیه دوره های آموزشی مرتبط با جوانان را اطلاع رسانی كنند تا خانواده ها در جریان این دوره ها قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار كرد: غفلت از جوانان و عدم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت سالم آنها بستر گرایش آنها به انواع بزهكاری ها و آسیب های اجتماعی مهیا می كنند كه ضروری است با برنامه ریزی های عملیاتی پیشگیری كرد.

كامرانی، خاطرنشان كرد: همه مدیران در قبال آینده جوانان استان مسئولیت دارند.

وی، تصریح كرد: دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر اداره كل ورزش و جوانان، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، هلال احمر، كانون فرهنگی و هنری مساجد و ورزش و جوانان با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با تدارك برنامه آموزشی و تفریحی اقدام كنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: بسیاری از آسیب های كه نوجوانان و جوانان با آن مواجه هستند به دلیل خلا برنامه ریزی جهت پر كردن اوقات فراغت سالم آنها می باشد.

كامرانی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، تصریح كرد: پنجره جمعیتی به ویژه نیروی جوان و فعال ان برای كشور از اهمیت راهبردی برخوردار است و این مهم مورد تاكید ویژه مقام معظم رهبری است.

وی در همین خصوص، خاطرنشان كرد: حفظ ظرفیت جوانی جمعیت منوط به رفع مشكلات مربوط به جوانان به ویژه مسكن، اشتغال و ازدواج آنها است و دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: بسته شدن پنجره جوانی زنگ خطری برای كشور است و ضروری است با اتخاذ تدابیر مناسب از پیری جمعیت جلوگیری كرد.

در پایان این نشست از دستگاه های اجرایی فعال در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۴۵ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴