دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

67 درصد از سالمندان بالای 65 سال مبتلا به كم شنوایی هستند
 
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: آمارها نشان می دهد كه بین 47٠ تا 48٠ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به كم شنوایی متوسط به بالا هستند.


محمودیان گفت: به طور كلی 3تا 5 درصد از جمعیت ما مبتلا به كم شنوایی هستند و 2/7 در هزار تولد زنده نیز مبتلا به كم شنوایی مادرزادی هستند ، در حال حاضر 5 تا 6 درصد از كودكان 3 تا 5 سال و 13 درصد بچه ها تا دوران دبیرستان نیز مبتلا به كم شنوایی هستند. مطالعات نشان می دهد كه 67 درصد از سالمندان بالای 65 سال مبتلا به كم شنوایی هستند و همین موضوع سبب شده تا در مسائل زندگی و روزمرگی دچار مشكلاتی شوند.

به گفته وی در حال حاضر آمارها نشان می دهد كه بین 47٠ تا 48٠ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به كم شنوایی متوسط به بالا هستند. كم شنوایی باعث بروز معلولیت می شود كه سهم آن در بین بچه ها و بزرگسالان متفاوت است.

به گفته محمودیان ، استفاده بی رویه از اصوات برای شنوایی عامل پرخطری محسوب می شود گوش دادن موزیك با صدای بلند به ویژه توسط هندز فری صدمات بدی به شنوانی وارد می كند و این بیماری بیشتر در بین نوحوانان و جوانان شیوع پیدا كرده است.

رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی كه در معرض صداهای بلند مانند كارگاه های صنعتی هستند در معرض آسیب شنوایی گوش قرار دارند لذا كاهش شنوایی و دور شدن از جامعه منجر به بروز افسردگی در بین افراد كم شنوا می شود.

بیشتر بخوانید:

- كرونا با درگیر كردن گوش، منجر به كم شنوایی می شود
   تاریخ: ۰۷:۲۶ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷