دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

سهمیه استخدامی 800 معلم استثنایی در سال جاری/ كمبود نیروی توانبخشی
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سهیمه جذب 868 معلم استثنایی در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: پیش بینی می كنیم در فرایند بازنشستگی امسال، حدود 700 متقاضی بازنشستگی داشته باشیم كه اگر بتوانیم این 868 نفر را جذب كنیم در سال تحصیلی پیش رو از حیث نیرو، چندان دچار مشكل نمی شویم.
سهمیه استخدامی 800 معلم استثنایی در سال جاری/ كمبود نیروی توانبخشی حمید طریفی حسینی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی و سهمیه تخصیصی در آزمون استخدامی اخیر این دستگاه اظهار كرد: سهمیه استخدامی ما در آزمون اخیر حدود 868 نفر است كه اگر بتوانیم این تعداد را جذب كنیم بخش مهمی از نیاز ما به نیروی انسانی تامین می شود.

وی افزود: البته شرایط ما در آموزش و پرورش استثنایی برای جذب نیرو شرایط سختی است و معمولا به علت صعوبت شغلی و سختی كار، متقاضی كمتر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینكه در تلاشیم از نظر شرایط شغلی و سختی كار همكاران، شرایط متفاوتی نسبت به معلمان عادی ایجاد و بتوانیم از ظرفیت این آزمون های استخدامی به نحو بهتری استفاده كنیم گفت: در كنار آزمون استخدامی، جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان را نیز دنبال می كنیم.

طریفی حسینی ادامه داد: پیش بینی می كنیم در فرایند بازنشستگی امسال، حدود 700 متقاضی بازنشستگی داشته باشیم كه اگر بتوانیم آن 868 نفر را جذب كنیم در سال تحصیلی پیش رو چندان دچار مشكل نمی شویم و در كنار آن از ظرفیت نیروهای بازنشسته، حق التدریس و خرید خدمات آموزشی هم می توانیم استفاده كنیم و از بابت كمبود نیرو نگرانی نداریم.

وی با اشاره به اینكه البته در حوزه توانبخشی با كمبود نیرو مواجهیم گفت: علت این است كه طی این سال ها نیروی توانبخشی استخدام نشده، زیرا نیروهای توانبخشی در طبقه بندی مشاغل معلمان تعریف نشده و به عنوان معلم در سیستم امور اداری استخدامی شناخته نمی شوند و اجازه استخدام مستقل این افراد به ما داده نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در تلاشیم تا از طریق سازوكارهایی از این نیروها كه بیرون از آموزش و پرورش حضور دارند استفاده كنیم و در ادامه به صورت جدی شرایط استخدامی شان را برقرار كنیم و در كنارش بتوانیم خرید خدمت توانبخشی از بیرون را هم داشته باشیم. در این صورت دانش آموزانی كه امكان استفاده از نیروی توانبخش در داخل مدرسه را ندارند به مراكزی كه در بیرون خدمات ارائه می كنند هدایت می كنیم و هزینه هایش را خودمان پرداخت می كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۴:۰۶ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۶